ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلوری پلیر پنهان در Apple Disk II قدیمی رونمایی شد

شاید بعضی کاربران گجت‌های قدیمی را بدین منظور در انبار جمع آوری می‌کنند که با دیدن آنها خاطرات بسیاری برایشان زنده شده و بر موج نوستالژی سوار می‌شوند اما این گجت ها عموما کاربردی در ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

شاید بعضی کاربران گجت‌های قدیمی را بدین منظور در انبار جمع آوری می‌کنند که با دیدن آنها خاطرات بسیاری برایشان زنده شده و بر موج نوستالژی سوار می‌شوند اما این گجت ها عموما کاربردی در دنیای امروز ندارند و جایشان در کنج انباری هاست.

اخیراً شرکت RetroConnector موفق شده این مشکل را حل کرده و با قرار دادن یک بلوری پلیر در جعبه‌ی Apple Disk II محبوب، نوستالژی و کارآمدی را در یک جا برای کاربرانش به ارمغان آورد.

براین اساس دیگر لازم نیست فلاپی‌های ۵ و یک چهارم اینچی را در Apple Disk II محبوبتان بگذارید چرا که این گجت سی دی و دی وی دی خواهد خواند.

بله در واقع این محصولات بلوری پلیر‌های هستند که قابلیت خواندن و نوشتن دی وی دی و بلو ری‌ را دارند و درون بدنه‌ی یک درایو Apple Disk II تعبیه شد‌ه‌اند. RetroConnector به دقت جزییات این محصول را به وسیله‌ی یک پرنتر سه بعدی شبیه سازی‌ کرده‌ و یک بلو ری پلیر در محل قطعات مکانیکی و برد‌های مداری این محصول قرار داده‌اند.

سه پورت USB 3.0 و یک درگاه USB Type B در این بلو ری پلیر تعبیه شده است

این بلور‌ی پلیر‌ها هیچ محدودیت سخت افزاری ندارند اما این شرکت مجبور شده درگاه‌های USB 3.0 را در پشت این درایو تعبیه کنند. سه درگاه  USB 3.0 و یک پورت USB Type B نیز در بدنه پشتی این محصول طراحی شده است. این بدین معنی است که شرکت یاد شده به طراحی اصلی Apple Disk II وفادار بود و تغییری در قسمت جلویی این گجت ایجاد نکرده‌اند.

اکنون فرصت خوبی برای طرفداران پروپا قرص اپل به حساب می‌آید تا آنها به انبار‌های خود سر زده و Apple Disk II قدیمی خود را بیابند چرا که شرکت یاد شده اعلام کرده که می‌تواند این بلوری پلیر را درون فلاپی درایو‌های اصلی اپل نیز جاسازی کند. این پخش کننده‌ی بلوری قیمتی معادل ۵۰۰ دلار دارد اما می توانید با ارائه محصول قدیمی اپل ۵۰ دلار تخفیف بگیرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی