ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موبایل سال 2019 اپل چه تفاوتی با آیفون 10 خواهد داشت

هفته قبل اپل گزارش مالی سه ماهه نخست سال مالی 2018 (دوره زمانی اکتبر تا دسامبر سال 2017) را منتشر کرد که خبر از درآمد 88.3 میلیارد دلاری و فروش 77.3 میلیون دستگاه آیفون می ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

هفته قبل اپل گزارش مالی سه ماهه نخست سال مالی 2018 (دوره زمانی اکتبر تا دسامبر سال 2017) را منتشر کرد که خبر از درآمد 88.3 میلیارد دلاری و فروش 77.3 میلیون دستگاه آیفون می داد. به این ترتیب این کمپانی بهترین دوره سه ماهه مالی تاریخ خود را سپری کرد. بر اساس ادعای تیم کوک فروش خوب آیفون 10 از عوامل موثر در موفقیت دوره مالی اخیر بوده. حالا مدتی پس از ارائه این گزارش، گمانه زنی هایی درباره آیفون های سال 2018 و نیز 2019 مطرح شده که اشاره به برخی از فناوری ها و طراحی موبایل پرچمدار آتی اپل دارد.

تغییرات آیفون های 2018

احتمالاً آیفون سال 2018 نسخه بزرگتر با پسوند پلاس خواهد داشت

بر اساس گزارش ها قرار است نسل بعدی آیفون 10 (آیفون سال 2018) در پاییز سال 97 معرفی شود. انتظار می رود طراحی ظاهری آن تفاوت چندانی با آیفون 10 نداشته باشد. همچنین به نظر می رسد یک نمونه بزرگتر تحت عنوان «پلاس» با اندازه نمایشگر 6.2 اینچی از نوع OLED معرفی گردد.

تغییرات آیفون های 2019

نشریه فوربز اعلام کرده که بر اساس تحلیل های افراد مطلع در حوزه تکنولوژی های مرتبط با موبایل ها، آیفون های نسل بعد از آن (مدل های سال 2019) تغییرات عمده ای را شاهد خواهند بود. بر این اساس انتظار می رود این موبایل ها علاوه بر فناوری تشخیص چهره، از حسگر اثر انگشت تعبیه شده زیر نمایشگر بهره مند باشند؛ حسگرهایی که پیش از این در موبایل X20 Plus UD از کمپانی چینی ویوو ارائه شده است.

آیفون 2019
نمونه سمت چپ آیفون 10 و نمونه سمت راست طرحی از آیفون سال 2019 است که بر اساس گزارش ها از فناوری های Touch ID و نیز Face ID بهره خواهد برد.

احتمالاً آیفون های سال 2019 همزمان از Face ID و Touch ID بهره خواهند برد

به نظر می رسد دلیل این اتفاق محدودیت های مرتبط با فناوری Face ID باشد. این فناوری تشخیص چهره در ابتدا بسیار هیجان انگیز به نظر می رسید، ولی آزمایش های گوناگون مشخص کرد که این فناوری آن قدرها هم قابل اطمینان نیست و حتی می تواند از دوقلوهای همسان یا ماسک چهره شکست بخورد.

همچنین پیش از این اشاره کرده بودیم که فناوری تشخیص چهره آیفون 10 در مقابل حسگر اثر انگشت موبایل های دیگر اپل در اکثر شرایط کاری، کندتر عمل می کند. از سوی دیگر بنا بر ادعای نشریه فوربز لبه بالایی نمایشگر نسل 2019 آیفون که حسگرهای مرتبط با فناوری تشخیص چهره Face ID را در خود جای می دهد ظریف تر از قبل طراحی خواهد شد.

علی رغم اینکه علاقه مندان به موبایل های اپل مایلند هرچه زودتر فناوری های یاد شده را در موبایل های آتی اپل ببینند، ولی به نظر می رسد اپل ریسک ارائه آنها در مدل های سال 2018 را متحمل نخواهد شد و قصد دارد ارائه موبایل های بهره مند از تکنولوژی های یاد شده را به سال 2019 موکول نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی