ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارائه بروشورهای راهنمای رجیستری به خریداران موبایل الزامی شد

یکی از مسایلی که بعد از آغاز طرح رجیستری خریداران موبایل با آن درگیر می‌شوند، عدم آگاهی درست آنها از مسایل گوناگون طرح جدید رجیستری است. با اینکه فرایند سامانه ثبت تلفن همراه (رجیستری) گام ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۵

یکی از مسایلی که بعد از آغاز طرح رجیستری خریداران موبایل با آن درگیر می‌شوند، عدم آگاهی درست آنها از مسایل گوناگون طرح جدید رجیستری است. با اینکه فرایند سامانه ثبت تلفن همراه (رجیستری) گام به گام صورت گرفته و دولت با وجود مخالفت بعضی ارگان‌ها مثل واردکنندگان موبایل، تعللی در نهایی کردن آن نشان نداده است اما کماکان عده زیادی هستند که از جزییات طرح رجیستری بی‌خبرند. از این رو قرار شده تا ارائه بروشور راهنمای رجیستری به مصرف‌کنندگان نهایی الزامی شود.

سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان امروز اعلام کرد که با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در جلسه مورخ پانزدهم بهمن ماه، کمیته راهبری طرح ثبت گوشی‌های تلفن همراه (رجیستری)، تمامی واردکنندگان باید بروشور نحوه فعالسازی موبایل‌ها را که توسط سامانه همتا تهیه شده است را به نحوی همراه موبایل ارائه دهند که مطمئن باشند در اختیار خریداران نهایی قرار می‌گیرد.

این دستور شامل تمامی واردکنندگان تلفن همراه بوده و تخطی در اجرای آن باعث برخوردهایی از سوی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خواهد شد. واردکنندگان موبایل در ایران به دو بخش نمایندگان رسمی برندهای دارای نمایندگی در کشور و واردکنندگان برندهای فاقد نمایندگی که از این سازمان تائیدیه خدمات پس از فروش دریافت کرده‌اند تقسیم می‌شوند.

مسئولین طرح رجیستری یکی از دلایل اصلی وقفه در نهایی شدن آن را آگاهی رسانه‌ای به طور کامل برای مردم عنوان کرده‌اند تا مشکلی برای کاربران پیش نیاید. پیش‌تر عدم اطلاع‌رسانی درست و جامع باعث شد تا چندین هزار دستگاه آیفون از وضعیت آنتن‌دهی خارج شوند و مشکلات زیادی برای کاربران و فروشندگان پیش بیاید که برخی از آنها به عدم آگاهی‌شان درباره طرح رجیستری برمی‌گشت.

بنا به گفته گمرک بروشورها و بنرهای طرح رجیستری در فرودگاه نصب شده تا مسافرین از قوانین طرح رجیستری آگاه شوند و حالا این بروشورها قرار است به همراه موبایل‌های خریداری شده به دست مصرف کننده نهایی برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۱۹ بهمن ۱۳۹۶

    اول کار بعد فکر...

  • علی موثق
    علی موثق | ۱۸ بهمن ۱۳۹۶

    خدا لعنتشون کنه هیچ کاریشون به نفع مردم نیست

مطالب پیشنهادی