ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آغاز عصر نوین سفرهای فضایی؛ اسپیس اکس راکت فالکون هوی را با موفقیت پرتاب کرد [تماشا کنید]

راکت فالکون هوی شرکت فضایی اسپیس اکس بامداد امروز (چهارشنبه هجدهم بهمن ماه) در واپسین دقایق پنجره پرتاب تعیین شده، رأس ساعت 15 دقیقه بامداد با موفقیت به فضا پرتاب شد. این راکت غول آسا، ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

راکت فالکون هوی شرکت فضایی اسپیس اکس بامداد امروز (چهارشنبه هجدهم بهمن ماه) در واپسین دقایق پنجره پرتاب تعیین شده، رأس ساعت 15 دقیقه بامداد با موفقیت به فضا پرتاب شد. این راکت غول آسا، محموله ای شامل خودروی تسلا رودستر ایلان ماسک را در مدار تعیین شده قرار داد و شایستگی های خود را برای سفرهای فضایی هیجان انگیز آینده به اثبات رساند.

فالکون هوی

به جز لحظه شکوهمند پرتاب قوی ترین راکت دنیا، جدا شدن دو بوستر جانبی از راکت اصلی و فرود آمدن همزمان آنها روی دو سکوی پایگاه کیپ کاناورال نیز از هیجان انگیز ترین لحظات تاریخ فضایی معاصر به شمار می رود. اسپیس اکس نتوانست بوستر مرکزی را با موفقیت روی سکوی شناور اقیانوس اطلس فرود آورد، اما مجموع فرودهای موفقیت آمیز راکت های این شرکت اکنون به عدد 23 رسیده است.

فالکون هوی

در حال حاضر فالکون هوی عنوان قدرتمند ترین راکت جهان را یدک می کشد. این راکت با 27 موتور اصلی خود، مجموعاً 5 میلیون پاوند نیروی پیشران برای بلند شدن از زمین و اوج گرفتن تولید می کند، یعنی می تواند حدود 64 تن محموله را به مدار پایینی زمین برساند، رقمی که دو برابر بیشتر از قوی ترین راکت های ساخت بشر محسوب می شود.

بخش بالایی فالکون هوی که خودروی تسلا رودستر ایلان ماسک را حمل می کند، پس از چند مانور مهم در کمربند ون آلن، نهایتاً در مسیری به دور خورشید قرار گرفت که آن را به مدار مریخ نزدیک می کند. مقصد نهایی این محموله مشخص نیست و پس از عبور از نزدیکی مریخ، به سمت کمربند سیارکی منظومه شمسی می رود تا نهایتاً دوباره به سمت خورشید بازگردد.

فالکون هوی

حال که پرتاب سرنوشت ساز فالکون هوی با موفقیت انجام شد، ماسک می تواند با خیال راحت به برنامه های مهم سال جاری میلادی فکر کند. این راکت غول آسا در نیمه نخست 2018 باید ماهواره مخابراتی عظیم عربستان سعودی به نام Arabsat 6A را به مدار زمین برساند و سپس پروژه های امنیت ملی دولت آمریکا را بر عهده بگیرد.

در ادامه می توانید ویدیوی خلاصه ای از مراحل پرتاب تاریخی فالکون هوی را مشاهده کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • sina.z
    sina.z | ۱۸ بهمن ۱۳۹۶

    ایلان ماسک واقعا یه شاهکار رو انجام داد....واقعا لحظه فرود بوستر ها قشنگ بود ...

  • آریا
    آریا | ۱۸ بهمن ۱۳۹۶

    من به صورت لایو دیدم. خیلی هیجان انگیز بود .مخصوصا فرود دوتا بوستر. ولی و موقع فرود هسته مرکزی ارتباط ویدیوی قطع شد و معلوم نشد چه به سرش اومد. هنوز هم خودشون موفقیت یا عدم موفقیت فرودش رو تایید نکردن.
    شما از کجا میگین هسته مرکزی موفق به فرود نشد؟

    • soheil_abrishamchi
      soheil_abrishamchi | ۱۸ بهمن ۱۳۹۶

      خود ایلان ماسک تو کنفرانس خبری تایید کرد که در دریا سقوط کرده

مطالب پیشنهادی