ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات: «بلاکچین» مفاهیم حکمرانی را دگرگون می‌سازد

محمدجواد آذری جهرمی در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به پیشرفت تکنولوژی در کشور، ایران را منطقه‌ای در جهان معرفی کرد که در زمینه IT «حرفی برای گفتن دارد.». وی لزوم ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۴:۴۰

محمدجواد آذری جهرمی در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به پیشرفت تکنولوژی در کشور، ایران را منطقه‌ای در جهان معرفی کرد که در زمینه IT «حرفی برای گفتن دارد.». وی لزوم استمرار ایران در این راه را ضروری دانست و بلاکچین را یکی از تغییرات شگرف دنیا معرفی کرد که باید با زیر و بم این تکنولوژی آشنا شد.

وزیر ارتباطات ارزهای دیجیتال را دگرگون ساز مفاهیم بانکداری، اینترنت اشیا را عامل تغییر سبک زندگی در آینده و بلاکچین را مسبب تغییرات در سبک حکمرانی کشورها دانست و گفت:

«تمام زیرساخت‌ها درآینده وابسته به فضای مجازی هستند و این تغییرات به کشور ما هم راه پیدا می‌کنند. یکی از راه‌های برخورد با این تغییرات وادادگی است و باید منتظر باشیم که تکنولوژی بیاید و از مزایا و فرصتهای آن استفاده کنیم مانند سال‌های گذشته که چنین کاری انجام شده است؛ راه دیگر برخورد و مقابله با فضای مجازی است و هر دو این راه‌ها یک نتیجه دارد که شکست است، این در صورتی است که ما در مقابل این فضا چاره داریم و راه آن هم خلاقیت است.»

جهرمی با اشاره به اینکه خلاقیت در مغز و قلب جوان ایرانی وجود دارد و شاخص خلاقیت در ایران ۲ برابر میزان جهانی است، از مشکلات پیش روی این قشر از مردم گفت و از کمبود آگاهی مسئولین در زمینه‌های دیجیتالی گوناگون گلایه کرد:

«شرایط برای شکوفایی خلاقیت جوانان مهیا نیست و رشد خلاقیت ها نیاز به زیست بوم دارد. کسانی می توانند جوانان را توانمند کنند که از این حوزه شناخت داشته باشند و آیا مسئولان ما در همه ارکان از انقلاب چهارم صنعتی اطلاع دارند و می دانند توسعه اقتصاد دیجیتال چیست؟»

وزیر ارتباطات معتقد است که انقلاب صنعتی چهارم حتما در دنیا رخ می‌دهد و اقتصاد دیجیتال بخش عمده‌ای از اقتصاد دنیا می شود، وی باور دارد که ایرانیان باید در این حوزه فعال شوند و از دنیا عقب نمانند. بالاترین مقام ICT کشور به متصل نشدن دانشگاه های داخلی به شبکه علمی اشاره کرد و افزود:

«مقرر است سازمان فناوری اطلاعات در این زمینه اخطار جدی به اپراتور شبکه علمی دهد. اکنون حدود شانزده دانشگاه به این شبکه متصل هستند که این رقم ناچیز است و باید بیشتر شود. تکلیف کرده‌ایم که کار اتصال دانشگاه ها به شبکه علمی کشور سرعت بگیرد و سال آینده تعداد بیشتری از دانشگاه ها متصل شوند.»

بنا بر برنامه ششم توسعه دولت مکلف است تا پایان اجرای قانون برنامه سامانه‌های مالیات الکترونیکی، معاملات دولتی الکترونیکی (شامل مناقصه، مزایده، خرید کالا) و سلامت الکترونیکی را با پوشش کلیه ذی‌نفعان مستقر و بهره‌برداری کند. این موارد تنها بخشی از وظایف بخش ICT کشور محسوب شده و موارد بسیار بیشتری را در برمی‌گیرد که جملگی نیازمند مشارکت بیشتر جوانان و دانشگاهیان این حوزه و بالا بردن سطح سواد دیجیتالی کشور است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • xiaomi
    xiaomi | ۱۸ بهمن ۱۳۹۶

    یکی به این بگه اول اینترنت غیر حجمی ارائه بده
    بعد فاز ایلان ماسک بگیر

  • iran gnulinux
    iran gnulinux | ۱۸ بهمن ۱۳۹۶

    alimohammadi15
    فکر کنم سخنان متین جنابعالی بیشتر به اهداف نوشته های سریالی نویسنده بیشتر مربوط باشه تا سخنان 100% صحیح من !
    اینجا است که باید ببینیم فرق ما با کشور های مدرن چیست ! در کشور های مدرن وقتی کسی اژیر خطر را می کشد همه هشیار می شوند و کمک می کنند تا خطر از بین برود ولی در ایران همه تلاش می کنند تا کسی که اژیر خطر را می کشد از بین برود .
    بنابر این در صف یارانه صف ارز صف نان و…. سایر صف ها بمانید و به همین سرعت اینترنت و همین اینترنت محدود قانع باشید و هی رزت پرت نکنید !!!!!
    هی نگویید فرار مغز ها بلکه خدا را شکر کنید که مغز ها فرار می کنند چون مطمئن باشید اکثریت ایران سلبریتی های دو زاری ناقص الخلقه را به نخبه ها و دانشمندان ترجیح می دهند سرتان را مثل بز بیندازید و تلگرامتان را بچرید و به چند سکه حقوق خود قانع باشید و تا عاقبت اسکندری اقاخان قاجاری مغولی صهیونیستی شمشیر را به دست برادر خودتان بدهد تا سرتان را گوش تا گوش ببرد والسلام من تبع الهدی
    96/11/18
    اخرین پست من ......

    • sallie
      sallie | ۱۸ بهمن ۱۳۹۶

      بری دیگه برنگردی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی