ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل به زودی از زبان طراحی متریال 2 رونمایی خواهد کرد

طراحی متریال (Material Design) از زمان معرفی در رویداد I/O 2014 گوگل، کم کم راهش را به تمام محصولات این کمپانی باز کرد و تاکنون هم آپدیت های خیلی خوبی برای این زبان طراحی منتشر ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

طراحی متریال (Material Design) از زمان معرفی در رویداد I/O 2014 گوگل، کم کم راهش را به تمام محصولات این کمپانی باز کرد و تاکنون هم آپدیت های خیلی خوبی برای این زبان طراحی منتشر شده است. با این وجود به نظر می رسد که اهالی مانتین ویو به دنبال یک جانشین پیشرفته تر هستند.

مهمترین هدف زبان طراحی متریال 2 نسبت به گذشته، افزایش خوانایی و کارایی اش است

با توجه به شواهدی که اخیرا در پروژه کرومیوم پیدا شده گوگل در حال کار روی طراحی متریال 2 است. اگر این شایعات حقیقت داشته باشند، نسخه جدید نسبت به قبل تفاوت خیلی زیادی ندارد و اهالی مانتن ویو بیشتر وقت شان را روی رنگ ها، آیکون ها و رفتارهای صفحه لمسی گذاشته اند.

در نسخه جدید رنگ قرمز تیره تر شده و برای خاکستری هم شاهد طیف های روشن تری هستیم. جدا از اینکه عرض تب های مرورگر کروم افزایش پیدا کرده و از آن طرف طول تب ها کاهش یافته است. یک آیکون جدید نیز برای بستن تب ها وجود دارد که احتمالا خبر از تغییرات بعضی آیکون ها در این نسخه را می دهد.

طراحی متریال 2

همچنین در این نسخه گزینه SetStackedLayout به صورت پیش فرض فعال خواهد بود. با این ویژگی، اگر تب های زیادی را در مرورگر باز کنید دیگر طول هر تب کاهش پیدا نمی کند و هر کدام با اندازه قبلی نشان داده می شود تا کاربران، به خصوص کسانی که دیوایس های لمسی دارند، راحت تر بتوانند تیتر تب ها را بخواند.

با وجود اینکه اطلاعات لو رفته خبر از تغییرات بیشتر کروم در نسخه دوم متریال می دهند ولی احتمالا در زمان معرفی شاهد ویژگی های جدیدتری خواهیم بود. اگر گوگل امسال و به مناسب چهار سالگی طراحی متریال بخواهد ورژن بعد را معرفی کند، I/O 2018 محتمل ترین گزینه است. این کنفرانس در 8 تا 10 مه (18 تا 20 اردیبهشت سال آینده) برگزار می شود.

Material Design 2

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • ABCD EFGH
    ABCD EFGH | ۱۸ بهمن ۱۳۹۶

    درسته که متریال یک طراحی عالیه ولی من به شخصه طراحی سیستم ios و فلوئنت دیزاین ویندوز رو به متریال ترجیح میدم.

  • OMID33
    OMID33 | ۱۸ بهمن ۱۳۹۶

    عاشق گوگلم از طراحیش گرفته تا پرچمداذهاش
    خدایی نگاه به قدرت ودوربین پیکسل ایکس ال2 بکنید
    http://www.vidobile.com/news/222/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D8%B3%D8%B1%D8%B9%D8%AA-%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B3-%DB%B8-%D9%BE%D9%84%D8%A7%D8%B3-%D9%88-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D9%84-%DB%B2-%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D8%B3-%D8%A7%D9%84.html

    • saeed
      saeed | ۱۸ بهمن ۱۳۹۶

      گوگل هم عاشق شماس / دل ب دل راه داره ?

      • Alireza
        Alireza | ۱۸ بهمن ۱۳۹۶

        ???

      • abbasalim
        abbasalim | ۱۸ بهمن ۱۳۹۶

        مخصوصا بیشتر عاشق اطلاعات شماست

مطالب پیشنهادی