ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

روسیه به اطلاعات رای دهندگان آمریکایی پیش از انتخابات 2016 دسترسی داشته است

وزارت امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که نیروهای روسیه پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 به اطلاعات ثبت شده رای دهندگان چندین ایالت دسترسی داشته اند. جِنِت مانفرا، رئیس بخش ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

وزارت امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که نیروهای روسیه پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 به اطلاعات ثبت شده رای دهندگان چندین ایالت دسترسی داشته اند. جِنِت مانفرا، رئیس بخش امنیت سایبری وزارت امنیت داخلی در گفتگو با NBC News گفته که روس ها به شهروندان 21 ایالت را هدف قرار داده بودند و به داده های تعداد کمی از رای دهندگان نفوذ کرده اند.

جی جانسون که دبیر وقت وزارت امنیت ملی در زمان نفوذ روس ها بود گفته: «2016 یک زنگ خطر بود و حالا بر ایالت ها و دولت فدران واجب است که کاری برای آن بکنند، پیش از آنکه دوباره به دموکراسی حمله شود. ما قادر شدیم که بفهمیم کاوش و پایش پایگاه داده رای دهندگان از سوی دولت روسیه بوده است.»

NBC News با تمامی 21 ایالت مورد اشاره جنت مانفرا در مورد این حمله صحبت کرده اما تاکنون 5 ایالت این حمله را رد کرده اند و گفته اند که چنین موضوعی صحت ندارد. با این حال مانفرا از یافته های وزارت امنیت داخلی دفاع می کند.

طی چند ماه گذشته بارها و بارها گزارش هایی منتشر شده مبنی بر اینکه دولت روسیه در انتخابات سال 2016 ایالات متحده آمریکا نفوذ داشته و به سیستم رای دهندگان آمریکایی دسترسی یافته است. مشخص نیست که دولت روسیه در تغییر نتیجه انتخابات تاثیری داشته یا نه اما حالا می دانیم که هکرها وابسته به هر نهاد و کشوری، به اطلاعات رای دهندگان آمریکایی دسترسی داشته و آن را تغییر داده اند.

جانسون می گوید که اساس زیرساخت سیستم رای گیری باید تغییراتی به خود ببیند و تحت نظارت وزارت امنیت داخلی باشد تا از حمله های این چنینی در آینده جلوگیری شود. با این وجود برخی از ایالت ها با دخالت این وزارت خانه مخالف هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی