ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پژوهشگران از بارش ویروس و باکتری در تمام نقاط زمین می گویند

اگر عادت دارید با باز کردن پنجره ها هوای تازه تنفس کنید، شاید این خبر پشیمان تان کند. به تازگی دانشمندان دریافته اند در تمام نقاط کره زمین، همواره ویروس ها و باکتری ها روی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۰

اگر عادت دارید با باز کردن پنجره ها هوای تازه تنفس کنید، شاید این خبر پشیمان تان کند. به تازگی دانشمندان دریافته اند در تمام نقاط کره زمین، همواره ویروس ها و باکتری ها روی زمین در حال بارش هستند.

نتایج این تحقیق که در مجله جامعه بین المللی اکولوژی میکروبی منتشر شده، به این موضوع اشاره کرده که اتمسفر کره خاکی ما در زمینه انتقال ویروس ها به سایر نقاط زمین فوق العاده خوب عمل می کند. بر اساس این مطالعه صدها میلیون ویروس به واسطه جریان باد به سمت آسمان می روند و پیش از آنکه مجدداً به زمین بازگردند، هزاران کیلومتر را می پیمایند.

در این مورد «کورتیس ساتل» نویسنده ارشد این یافته، توضیح داده: «تقریباً 20 سال پیش ما شروع به یافتن ویروس هایی کردیم که از نظر ژنتیکی مشابه بودند ولی در مناطق متفاوتی از زمین واقع شده بودند». به این ترتیب توجیه می شود که چگونه ویروس های مقاوم تر می توانند از طریق اتمسفر به سایر نقاط کره زمین منتقل شوند.

هر روز 800 میلیون ویروس روی هر متر مربع زمین فرود می آیند

برای یافتن این موضوع، پژوهشگران نمونه هایی را از ارتفاعات بالای کوه های سیرا نوادا در اسپانیا (در ارتفاع 2500 تا 3000 متری) جمع آوری کردند. در بین نمونه ها میلیاردها ویروس و باکتری یافت شد که به نظر می رسید تعداد زیادی از آنها از طریق قطرات ریز پخش شده از امواج قدرتمد اقیانوس به آسمان رفته اند. پس از آن این ویروس ها و باکتری ها به واسطه باران و ابرهای غبارآلود به این کوه ها منتقل شده اند.

بر اساس این پژوهش ها مشخص شد که در هر روز به تعداد 800 میلیون ویروس و ده ها میلیون باکتری از لایه های جو روی هر متر مربع از زمین می بارند. این مقدار معادل 25 ویروس برای هر نفر در کشوری با وسعت کانادا است.

این موجودات زنده میکروسکوپی معمولاً به لایه تروپوسفر زمین (پایین ترین لایه جو با میانگین ارتفاع 17 کیلومتر از سطح زمین) منتقل می شوند.

البته در پایان باید اشاره کنیم که انتقال ویروس ها به آسمان و فرود آمدن آنها روی ما انسان ها آن قدرها هم ترسناک نیست. زیرا بیشتر این ویروس ها در عمل نمی توانند به ما انسان ها حمله کنند.

از سوی دیگر بسیاری از ویروس ها و باکتری ها به بدن ما وارد و سپس خارج می شوند، بدون اینکه اصلاً متوجه شان شویم. فراموش نکنیم که بر اساس تحقیقات دانشمندان بدن ما انسان ها میزبان بیش از 100 تریلیون باکتری است که حتی در صورت عدم وجود برخی از گونه های مفید آنها ما نمی توانیم زنده بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • M
    M | ۱۹ بهمن ۱۳۹۶

    میلیون ها سال این اتفاق می افتاده و بدن همه جانوران، طی روند تکامل، سیستم دفاعی نسبتا خوبی را آماده کرده.

  • δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی)
    δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی) | ۱۹ بهمن ۱۳۹۶

    جون میده واسه سلاح‌های بیولوژیکی!!

  • 123456
    123456 | ۱۹ بهمن ۱۳۹۶

    پخ خخخخخخ

    • reza biyabani
      reza biyabani | ۱۹ بهمن ۱۳۹۶

      مرض

مطالب پیشنهادی