ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عینک تشخیص چهره پلیس چین
تکنولوژی

پلیس چین و استفاده از عینک های تشخیص چهره برای اسکن مسافرین

نیروی پلیس کشور چین اخیراً به عینک هایی با قابلیت تشخیص چهره مجهز شده که از آنها برای اسکن مسافرین قطار و هواپیما استفاده می شود؛ به صورت خاص برای تشخیص افرادی که می خواهند ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

نیروی پلیس کشور چین اخیراً به عینک هایی با قابلیت تشخیص چهره مجهز شده که از آنها برای اسکن مسافرین قطار و هواپیما استفاده می شود؛ به صورت خاص برای تشخیص افرادی که می خواهند توسط پلیس شناسایی نشوند یا از مدارک جعلی استفاده می کنند. بنابر گزارش ها، پلیس این کشور تا به این لحظه 7 نفر را به خاطر ارتباط با پرونده های جنایی و 26 نفر را به خاطر استفاده از مدارک جعلی به هنگام سفر دستگیر کرده است.

به گفته خبرگزاری وال استریت ژورنال، کمپانی ساکن پکن LLVision Technology توسعه این دستگاه را برعهده داشته است. کمپانی مورد اشاره به تولید پوشیدنی های مختلف مانند پوشیدنی هایی مجهز به دوربین فیلمبرداری می پردازد و آنها را به هرکسی می فروشد، اما این موضوع درباره دیوایس های مجهز به تشخیص چهره مصداق ندارد و این عینک ها به مصرف کنندگان عادی فروخته نمی شوند.

عینک تشخیص چهره پلیس چین

LLVision می گوید که در آزمایش ها، سیستم اش توانسته اشخاص را در دیتابیسی شامل 10 هزار نفر شناسایی کند و تمام این پروسه، طی 100 میلی ثانیه انجام می شود. با این حال مدیرعامل کمپانی چینی متعقد است که در دنیای واقعی، این دقت می تواند به خاطر «نویزهای محیطی» کاهش پیدا کند. گذشته از پرتابل بودن، یکی دیگر از مسائلی که عینک LLVision را از سایر سیستم های تشخیص چهره متمایز می کند، حمل دیتابیس آن روی دیوایسی دستی به جای دسترسی از طریق فضای ابری است.

بدیهی است که این تکنولوژی، نگرانی هایی را درباره حریم شخصی به وجود می آورد و بسیاری باور دارند که پلیس نباید از آن بهره بگیرد. منتقدین این حرکت می گویند تجهیز تمام نیروهای پلیس به تکنولوژی تشخیص چهره می تواند در نهایت به جاسوسی از مردم چین در ابعاد گسترده منجر شود. گفتنی است دولت چین از چندی پیش مشغول ساخت دیتابیس تشخیص چهره ای از تمام 1.3 میلیارد شهروند خود نیز بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • M
    M | ۱۹ بهمن ۱۳۹۶

    امیدوارم در ایران از این چیزها که حریم خصوصی را زیر سوال می برد نبینیم

  • امیررضا
    امیررضا | ۱۹ بهمن ۱۳۹۶

    چینیا که همشون شکل همن ن موندم این سیستم چطور با دقت میخاد عمل کنه

مطالب پیشنهادی