ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

EHang-184
خودرو

پهپاد چینی EHang 184 گزینه ای جدید برای سفرهای شهری [تماشا کنید]

کمپانی چینی EHang که در زمینه ساخت انواع پهپاد فعالیت دارد، اخیرا ویدیویی بسیار جالب از جابجایی مسافرین توسط یک پهپاد بزرگ با نام 184 منتشر کرده است. این پهپاد که به عنوان "نخستین وسیله ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

کمپانی چینی EHang که در زمینه ساخت انواع پهپاد فعالیت دارد، اخیرا ویدیویی بسیار جالب از جابجایی مسافرین توسط یک پهپاد بزرگ با نام 184 منتشر کرده است. این پهپاد که به عنوان "نخستین وسیله نقلیه هوایی خودران" شناخته می شود، در تست ها توانسته به سرعت 130 کیلومتر در ساعت دست یابد.

EHang 184

به گفته مقامات EHang، این پهپاد در طول 4 سال گذشته هزاران پرواز آزمایشی را در اوضاع مختلف جوی و بازه های زمانی متفاوت پشت سر گذاشته و ویدیوی اخیر عملکرد بی نقص آن را در شرایط واقعی نشان می دهد.

EHang 184

به منظور هدایت 184 کافیست سرنشین آن از طریق یک صفحه نمایش لمسی مقصد خود را انتخاب نماید تا این پهپاد یا به عبارت بهتر کوادکوپتر بصورت خودکار به سمت مقصد پرواز کند.

EHang 184

چینی ها قصد دارند پهپاد 184 را که می تواند حداکثر دو نفر را با خود جابجا کند، در روزهای آینده در همایش World Government Summit دوبی به نمایش بگذارند. طبق اطلاعات موجود این پهپاد تونایی اوج گیری تا ارتفاع 300 متری و حمل حداکثر 230 کیلوگرم (280 کیلوگرم در نسخه دو نفره) وزن را دارد. همچنین امکان پرواز 23 دقیقه ای تا مسافت 15 کیلومتر و حداکثر سرعت 130 کیلومتری از دیگر مشخصات EHang 184 است.

EHang 184

آنطور که EHang اعلام کرده تاکنون 40 نفر از جمله اقای وانگ دونگ شهردار گوانگژو توسط 184 در پروازهای آزمایشی جابجا شده اند. به اعتقاد مقامات EHang، استفاده از انسان در پروازها به نوعی نشان دهنده ایمنی و پایداری بالای این پهپاد است.

EHang 184

برای کنترل هر یک از پهپادها، EHang یک مرکز کنترل راه اندازی کرده که نقشی مشابه برج مراقبت پرواز دارد. مهندسین حاضر در این مرکز به طور شبانه روزی و مداوم تمامی پهپادهای ساخت این کمپانی را کنترل می کنند و در زمانی که شرایط برای پرواز امن فراهم نباشد – مثل وضعیت نامساعد جوی – اجازه پرواز نمی دهند. در مواقعی هم که به هر دلیلی ارتباط با مرکز قطع شود، کنترل و هدایت پهپاد به سرنشین محول خواهد شد.

EHang 184

این شرکت چینی ظاهرا مجوزهای لازم برای انجام تست 184 در ایالت نوادا را کسب کرده است. یکی از بنیانگذاران EHang در اظهارنظری جالب گفته:

شما می دانید که نشستن پشت فرمان یک فراری چه حسی دارد. پرواز با 184 ده مرتبه بهتر است.

EHang-184

ناگفته نماند EHang 184 برای اولین بار در CES 2016 رونمایی شد. این وسیله نقلیه پرنده عمودپرواز بوده و نیروی خود را از 8 پیشران دریافت می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • AZjaguar
    AZjaguar | ۲۰ بهمن ۱۳۹۶

    این که کوادکوپتر نیست این اکتاکوپتره :))

    • hamidrezaalafian
      hamidrezaalafian | ۲۰ بهمن ۱۳۹۶

      این کجاش اکتاکوپتره . چهار تا ملخ داره دیگه

مطالب پیشنهادی