ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افشای کدهای امنیتی iBoot محصولات اپل
تکنولوژی

افشای کد امنیتی iBoot؛ آیا این بزرگترین درز اطلاعات تاریخ اپل است؟

بر طبق شنیده ها کدهای امنیتی ابزار iBoot -مرتبط با اجرای سیستم عامل iOS روی گجت های اپل- بر روی پلفترم توسعه نرم افزاری «GitHub» منتشر شده است. این یعنی هکرها می توانند با بهره ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

بر طبق شنیده ها کدهای امنیتی ابزار iBoot -مرتبط با اجرای سیستم عامل iOS روی گجت های اپل- بر روی پلفترم توسعه نرم افزاری «GitHub» منتشر شده است. این یعنی هکرها می توانند با بهره مندی از کدهای مذکور به راحتی به آیفون ها، آیپدها و آیپادها نفوذ کنند.

البته کدهای امنیتی منتشر شده مربوط به نسخه 9 سیستم عامل ابزارهای موبایل اپل می شوند، اما بخش زیادی از آنها همچنان در iOS 11 مورد استفاده هستند.

کمپانی اپل به عنوان مالک ابزار iBoot شکایتی را مبنی بر نقض کپی رایت تسلیم مقامات سرویس GitHub کرده و خواستار حذف کدهای مذکور شده اند. گرچه در حال حاضر این کدها دیگر در دسترس نیستند، اما به طور حتم تعداد بسیاری از توسعه دهندگان پیش از این آنها را دیده و کپی کرده اند.

کارشناسان معتقدند که این می تواند بزرگترین ماجرای درز اطلاعات در تاریخ کمپانی اپل باشد که عواقب آن تا مدت ها گریبان گیر کمپانی کالیفرنیایی خواهد بود.

لازم به یادآوری است که پیش از این عنوان بزرگترین افشاگری تاریخ اپل مربوط به افشای شمای کلی ظاهری موبایل آیفون X چندین ماه پیش از رونمایی در قالب انتشار فایل های فریمور اسپیکرهای هوشمند هوم پاد این شرکت بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • 123456
    123456 | ۲۰ بهمن ۱۳۹۶

    پِخ خخخخخخ

  • Mr. Robot
    Mr. Robot | ۲۰ بهمن ۱۳۹۶

    بله اینم امنیت iOS که زودی به فنا میره

مطالب پیشنهادی