ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت تازه اپل از توسعه نوعی هدست واقعیت افزوده سبک و نوین حکایت دارد

بر هیچکس پوشیده نیست که اپل طی چند وقت اخیر، مشغول توسعه نوعی سخت افزار واقعیت افزوده در مقر کوپرتینو خود بوده است. تیم کوک، مدیرعامل اپل از مدت ها پیش به صورت عمومی درباره ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

بر هیچکس پوشیده نیست که اپل طی چند وقت اخیر، مشغول توسعه نوعی سخت افزار واقعیت افزوده در مقر کوپرتینو خود بوده است. تیم کوک، مدیرعامل اپل از مدت ها پیش به صورت عمومی درباره عرضه نوعی هدست یا عینک هوشمند در آینده صحبت کرده و اخیرا در مصاحبه ای گفته که تکنولوژی لازم برای ساخت یک عینک واقعیت افزوده سازگار با استانداردهای اپل، هنوز وجود خارجی ندارد.

در حالی که این موضوع نشان می دهد اپل به دنبال روش های نوین برای ساخت سخت افزاری مطابق استانداردهای خود است، پتنتی که اخیراً از این کمپانی رویت شده می تواند ما را بیش از پیش با اهداف ساکنین کوپرتینو آشنا سازد؛ حتی اگر محصول نهایی، به این زودی ها روانه بازار نشود. به نظر می رسد یکی از اهداف اصلی اپل، ساخت هدست یا عینکی است که به مراتب از دیوایس های واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی فعلی -مانند هولولنز مایکروسافت یا آکیلس ریفت- سبک تر بوده و با سهولت بیشتری روی سر قرار می گیرد.

اگرچه در پتنت مورد بحث به صورت خاص به نام دیوایس های رقیب اشاره نشده، اپل در مستندات خود می گوید که اگر طراحی دیوایس به درستی صورت نگیرد، چنین هدستی «می تواند بسیار زمخت بوده و پوشیدن آن خسته کننده باشد». اپل اضافه می کند که سیستم های اپتیکال مورد استفاده در این هدست ها «بدقواره و سنگین» است و استفاده مداوم از آنها، احساس خوبی به کاربر نمی دهد.

اپل می گوید دستگاهش، از «سیستم بازتاب نور» بهره می برد و آینه های خمیده و لنزهای تعبیه شده در آن، بازتاب و شکست نور را ترکیب می کنند؛ این همان سیستمی است که در تلسکوپ ها، مایکروسکوپ ها و لنزهای تله فوتو اپیتیکال مورد استفاده قرار می گیرد. با این سیستم، اپل می تواند نیاز به لنزهای بزرگ نمایی را از بین ببرد که در هدست های واقعیت مجازی فعلی، ابعاد تصویر را افزایش می دهند. چنین تغییری در تئوری می تواند به کاهش وزن هدست یا عینک و طراحی هرچه ظریف تر آن منجر گردد.

در نهایت باید گفت که علی رغم اطلاعات درج شده در این پتنت، هنوز این احتمال وجود دارد که اپل رویکرد کاملاً متفاوتی در قبال دستگاه در پیش بگیرد. اپل در دنیای مدرن، به شرکتی معروف شده که عجله ای در تولید محصولات تازه نداشته و ترجیح می دهد وقت زیادی را به تحقیق و توسعه اختصاص دهد؛ نمود این مسئله را نیز می توان در حوزه پوشیدنی ها، اسپیکرهای هوشمند و هدفون های وایرلس دید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی