ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افشای کدهای امنیتی آیفون
تکنولوژی

یک کارآموز افشا کننده کدهای امنیتی آیفون های اپل بوده است

دیروز گفتیم که مدتی قبل کدهای امنیتی مربوط به ابزار iBoot سیستم عامل iOS اپل در پلتفرم توسعه نرم افزار GitHub منتشر شده. کدهایی که می تواند به هکرها برای نفوذ به گجت های موبایل ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

دیروز گفتیم که مدتی قبل کدهای امنیتی مربوط به ابزار iBoot سیستم عامل iOS اپل در پلتفرم توسعه نرم افزار GitHub منتشر شده. کدهایی که می تواند به هکرها برای نفوذ به گجت های موبایل اپل کمک کند. با شکایت شرکت کالیفرنیایی این کدها مدتی بعد حذف شد. حالا مشخص شده فرد افشا کننده این کدها یک کارآموز سابق این شرکت بوده است.

به گزارش وبسایت Motherboard فرد مذکور این کدها را از مقر اپل دزدیده و میان یک گروه پنج نفره از دوستان خود در یک تالار گفتگو به اشتراک گذاشته تا بتوانند با کمک آنها راهی موثر برای جیلبریک کردن نسخه جدید سیستم عامل iOS پیدا کنند. طبق گفته یکی از مقامات اپل که نامش ذکر نشده فرد مورد بحث به بسیاری از کدها و ابزارهای داخلی اپل دسترسی داشته است.

قصد اولیه این کارآموز انتشار عمومی کدهای امنیتی ابزار iBoot نبوده و کدهای مذکور نیز بیش از یک سال است که در دسترس آن گروه پنج نفره بوده است. حدود ۴ ماه قبل و به نحوه ای که هنوز مشخص نیست کدهای مذکور در سرویس Reddit بارگذاری شده و بعد از مدت کوتاهی حذف شدند. حالا و بعد از گذشت ۴ ماه بالاخره شاهد انتشار عمومی آنها روی سرویس GitHub هستیم.

منبع ناشناس Motherboard مدعیست که اپل پیش از انتشار کدها در سرویس مذکور از خارج شدن آنها از سرورهایش مطلع بوده، اما ظاهراً میزان تهدیدی که ممکن بود از انتشار احتمالی آنها متوجه سیستم عاملش شود را دست کم گرفته است. مسئله ای که در بیانیه اخیر این شرکت نیز به آن اشاره شده. کمپانی ساکن کوپرتینو معتقد است که از بابت انتشار این کدهای قدیمی آسیبی به امنیت کاربران آیفون ها و آیپدها وارد نخواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی