ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اندروید بعدی از حاشیه بالای صفحه به سبک آیفون X پشتیبانی خواهد کرد

مطابق گزارش جدیدی از بلومبرگ، به نظر می رسد که گوگل خواهان ایجاد تغییراتی دراماتیک در طراحی سیستم عامل اندروید است که به زودی آن ها را در اندروید P آشکار می کند. نسخه بعدی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۹

مطابق گزارش جدیدی از بلومبرگ، به نظر می رسد که گوگل خواهان ایجاد تغییراتی دراماتیک در طراحی سیستم عامل اندروید است که به زودی آن ها را در اندروید P آشکار می کند.

نسخه بعدی اندروید که به گفته بلومبرگ در گوگل از آن با عنوان بستنی پسته ای (Pistachio Ice Cream) یاد می کنند، احتمالا طوری طراحی می شود که از حاشیه های بالای صفحه، درست به سبک و سیاق Notch آیفون X پشتیبانی کند.

به لطف این موضوع شرکت های تولید کننده تلفن های هوشمند مثل سامسونگ، هوآوی، وان پلاس و دیگران می توانند به راحتی تکنولوژی های تشخیص چهره به سبک Face ID را در محصولات آینده خود به کار بگیرند. به عقیده بلومبرگ هدف از این کار تشویق طرفداران آیفون برای مهاجرت به سوی دیوایس های اندرویدی و خارج کردن بازار موبایل های گران قیمت از دست اپل بوده است.

اندروید بعدی احتمالا طوری طراحی می شود که از حاشیه های بالای صفحه به سبک آیفون X پشتیبانی کند.

اما در کنار این موضوع، گزارشات جدیدی نیز در مورد Fuchsia منتشر شده که یکی از پروژه های آینده گوگل به شمار می آید. فوشیا سیستم عامل جدیدی است که گوگل مدت هاست به طور مخفیانه روی آن کار می کند. مطابق گزارشات جدید، به نظر می رسد که بر خلاف شایعات پیشین فوشیا با سیستم های عامل فعلی گوگل ترکیب نشده و احتمالا به شکل یک سیستم عامل مجزا در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

همین موضوع شایعه ای را به وجود آورده که ممکن است اندروید P، همان سیستم عامل فوشیا باشد. اما به احتمال زیاد این موضوع اتفاق نخواهد افتاد، چرا که اندروید P به طور قطعی تا پایان امسال منتشر می شود ولی هنوز کوچک ترین اطلاعاتی در خصوص زمان عرضه فوشیا در دسترس نیست.

اما در ادامه گزارش بلومبرگ می خوانیم که گوگل در اندروید بعدی خواهان ایجاد تعامل عمیق تری میان سیستم عامل و دستیار هوشمند گوگل اسیستنت است. ظاهرا گوگل خواهان آن است که اسیستنت را به چیزی فراتر از یک دستیار هوشمند برای جستجوهای اینترنتی تبدیل کرده از آن یک پیشخدمت دیجیتال بسازد.

برای رسیدن به این مقصود، احتمالا در اندروید بعدی شاهد تعامل عمیق تر گوگل اسیستنت با اپلیکیشن های شخص ثالث باشیم. همچنین در بخش انتهایی گزارش بلومبرگ نیز اشاراتی به ارتقای عمر باتری و زمینه سازی برای پشتیبانی از نمایشگرهای چندگانه و خمیده در اندرویدهای بعدی به چشم می خورد.

گوگل معمولا نسخه های جدید اندروید را در کنفرانس های I/O خود معرفی می کند که تا برگزاری دوره بعدی چیزی حدود سه ماه فاصله داریم. با این حساب امیدواریم که در کنفرانس امسال خبرهای بیشتری در مورد اندروید P و سیستم عامل فوشیا به دستمان برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • thepjt
    thepjt | ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

    تازه چشممون به جمال اندروید 8 آشنا شده بود .... که سه ماه دیگه اندروید بعدی میاد و باز باید منتظر بمونیم ...

  • omidapk2020
    omidapk2020 | ۲۳ بهمن ۱۳۹۶

    اندروید فقط مارشمالو خیلی از نظر مصرف باتری و رم بهینه بود اندروید نوقا و اوریو پر مصرفه مثله پرشیا از طریق تجریباتم میگم چون با گوشی s8 کار کردم دیدم هیچ برنامه باز نی 1گیگ رم خالیه!
    با G6 رفیقم هم به این موضوع بر خوردم.

مطالب پیشنهادی