ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید مایکروسافت نوید ظریف شدن بریدگی نمایشگر در موبایل هایی نظیر آیفون را می دهد

مایکروسافت اخیراً پتنتی را برای جای گیری حسگرهای دوربین جلویی موبایل ثبت کرده که بر اساس آن دوربین جلویی با دوربین مادون قرمز در قالب یک حسگر ترکیب می شوند. این پتنت که «حسگر تصویر برداری ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

مایکروسافت اخیراً پتنتی را برای جای گیری حسگرهای دوربین جلویی موبایل ثبت کرده که بر اساس آن دوربین جلویی با دوربین مادون قرمز در قالب یک حسگر ترکیب می شوند.

این پتنت که «حسگر تصویر برداری ترکیبی برای ثبت ساخت یافته نور شیء» نام گرفته، اولین بار در مرداد تا شهریور سال 1395 ثبت شده و ممکن است در موبایل سرفس فون آتی این کمپانی تعبیه شود.

در صورت پیاده سازی این پتنت علاوه بر اینکه از فضای مورد نیاز برای دوربین جلویی و حسگرها کاسته می شود، موجب می گردد حسگرهای نور نیز در کنار حسگر مادون قرمز به کار رفته در دوربین تعبیه شود.

به این ترتیب تلفن هوشمند می تواند اطلاعات مادون قرمز و نیز نورهای مرئی را به طور همزمان دریافت کند. این مسئله موجب می شود از عدم انطباق احتمالی تصویر که موجب اشتباه در عمق سنجی تصویر می شود جلوگیری گردد.

iPhone X
شکاف بالایی آیفون 10 که حسگرها را در خود جای داده، از نظر اندازه بیش از حد بزرگ خود و تأثیری منفی که بر زیبایی این موبایل گذاشته، مورد انتقاد بسیاری از کاربران بوده. در صورت قابل پیاده سازی بودن پتنت مایکروسافت، انتظار می رود در آینده شاهد عرضه موبایل هایی با شکاف بالای نمایبشگر ظریف تر باشیم.

همچنین به نظر می رسد موبایلی که حسگرهای بهره مند از این پتنت در آن به کار رفته، می تواند تصاویر با افکت بوکه را ثبت کند. به عبارت دیگر امکان ثبت  تصاویر با پس زمینه و نیز پیش زمینه مات فراهم می شود.

لازم به ذکر است که مایکروسافت در حال حاضر گواهی های مالکیت معنوی بسیاری را در اختیار دارد که آنها را در اختیار بسیاری از سازندگان تلفن های هوشمند اندرویدی قرار می دهد.

همچنین در صورتی که ثبت این پتنت تأیید شود، انتظار می رود، حق استفاده از آن در اختیار شرکت هایی از جمله اپل قرار گیرد. به این ترتیب شاید در آینده به لطف این فناوری، آیفون های آتی از شکاف نمایشگر کوچکتری برای جای دادن حسگرها برخوردار باشند. از سوی دیگر احتمال استفاده از این پتنت در موبایل های اندرویدی از جمله هواوی نیز وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی