ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فراری 308 GTS کلاسیک با موتور برقی؛ پارادوکسی لذت بخش برای دنیای آینده

خودرو ها و تکنولوژی های برقی به سرعت در حال نزدیک شدن به ما بوده و صنعت خودروسازی نیز با آغوش باز به استقبال آن ها رفته است. در این میان افراد بسیاری وجود دارند ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

خودرو ها و تکنولوژی های برقی به سرعت در حال نزدیک شدن به ما بوده و صنعت خودروسازی نیز با آغوش باز به استقبال آن ها رفته است.

در این میان افراد بسیاری وجود دارند که به این خودرو ها و تکنولوژی های وابسته به آن ها علاقه ای نداشته و نمی توانند با آن ها ارتباط برقرار کنند.

اما با این حال و با توجه به شواهد موجود این خودرو ها در میان ما ماندنی بوده و حتی تصمیم دارند که رقیبان درون سوز خود را نیز از میدان به در کنند.

شاید برای شما نیز سوال شده باشد که در این میان چه بر سر خودروهای قدیمی درون سوز خواهد آمد؟ آیا این خودروها همچنان می توانند محبوبیت خود را حفظ کرده و با رقم های بالا به فروش برسند؟

به نظر می رسد یکی از راه حل های ارائه شده برای این خودروهای کلاسیک به روز رسانی آن ها و اضافه کردن فناوری های مدرن و قوای محرکه الکتریکی به آن هاست.

در ادامه با ما همراه باشید تا یکی از مدل های قدیمی فراری را که برخلاف ظاهر خود کاملا به روز و مطابق با تکنولوژی های جدید است به شما معرفی کنیم.

فراری 308 برقی
این فراری 308 GTS سفارشی در سال 1976 یعنی درست 42 سال پیش راهی جاده ها شده است. خودروی مورد نظر ما یک فراری کلاسیک معمولی نیست، زیر کاپوت این اتومبیل کلاسیک به کلی تغییر کرده است.

موتور 8 سیلندر خورجینی این وسیله نقلیه برداشته شده و قوای محرکه آن برای جابجایی از سه موتور تمام الکتریکی HPEVS AC-51 کمک می گیرد. یک عدد باتری به ظرفیت 47 کیلووات ساعت در درون جعبه های آلومینیومی و فیبرکربنی قرار گرفته و نیروی الکتریکی مورد نیاز موتور خودرو را تامین می کند.

با وجود تمامی تغییرات ایجاد شده اما جعبه دنده دستی 5 سرعته خودرو در جای خود باقی مانده و تمامی نیروی الکتریکی تولید شده توسط موتورهای HPEVS AC-51 را به چرخ ها منتقل کرده و سبب حرکت رو به جلوی خودروی می شود.

به طور قطع تغییر موتور تاثیر منفی بر روی عملکرد این فراری کلاسیک نذاشته و خودرو می تواند با حداکثر توان به سرعتی در حدود 300 کیلومتر بر ساعت برسد.

برای تبدیل قوای محرکه به یک مدل الکتریکی و در حین حفظ کارایی خودرو تلاش بسیار زیاده شده و مهندسان خودروسازی زمان زیادی را برای این خودروی قرمز رنگ صرف کرده اند.

به عنوان نمونه سیستم تعلیق خودرو از فنر لول های QA1 کمک گرفته و عملکرد خود را ارتقاء داده است. به این ترتیب سیستم تعلیق و فنربندی این فراری حتی بهتر از گذشته می تواند یک راحتی و هدایت پایدار را برای سرنشینان و راننده این وسیله نقلیه فراهم آورده و ضربات ناشی از جاده و لاستیک ها را به حداقل برساند.

از دیگر قطعات اضافه شده به خودرو می توان به ترمزهای جیرو دیسک، چراغ های ال ای دی، تبدیل سپر یورو و چرخ های 18 اینچی اصل کارخانه BBS که متعلق به فراری 360 است اشاره کرد.

همچنین طراحان این فراری تصمیم گرفته اند که موتور آن را در قسمت جلویی خودرو قرار داده و نیروی موتور را مستقیما به چهار چرخ انتقال دهند. در داخل خودرو نیز روند بازسازی همچنان ادامه داشته و کابین این وسیله نقلیه به صورت کامل با استفاده از چرم مشکی رنگ و با کیفیت ایتالیایی ترمیم شده است. یک عدد سرعت سنج سفارشی الکتریکی و به همراه یک تاکومتر (دورسنج موتور) نیز در درون اتاقک خودرو به چشم می خورد.

به نظر می رسد ایده سقف تارگا برای این فراری 42 ساله بسیار مناسب بوده و می تواند تلاش های فوق العاده گروه سازنده بر روی قسمت های بیرونی و درونی خودرو (از جمله کار بر روی بدنه و رنگ آن) را به خوبی نشان دهد. با توجه به ظاهر سالم و تمیز این فراری به نظر می رسد که وسواس خاصی در طول پروژه به روزرسانی و ارتقاء آن صورت گرفته است.

فراری 308 برقی
بسیاری از طرفداران کمپانی فراری معتقد اند تجهیز محصولات این تولید کننده به قوای محرکه الکتریکی، خیانتی بزرگ بوده و سبب کاهش محبوبیت این خودروساز ایتالیایی و افت عملکرد محصولات بی نظیر آن می شود. اما به نظر می رسد این فراری 308 GTS سفارشی یک استثناء بوده و حتی می تواند بر تعداد طرفداران این تولیدکننده ایتالیایی بیافزاید.

این فراری الکتریکی سفارشی در حراجی حراجی بارت-جکسون در اسکاتس ‌دیل آریزونا به فروش خواهد رسید. بنابر اطلاعات بدست آمده تاکنون هیچ خریداری این خودرو را رزرو نکرده و هیچ قیمت پایه ای برای آن وجود ندارد. بنابراین باید منتظر ماند و دید کدام خریدار خوش شانس می تواند با یک بهای اندک این خودرو را از آن خود کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی