ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش IDC از عرضه موبایل در 2017: رشد فروش پیکسل و اقبال کم اسنشال

به تازگی بر اساس توییت های مدیر عامل موسسه تحلیلگر بازار IDC، گوگل موفق شده در سال 2017 به میزان 3.9 میلیون دستگاه موبایل پیکسل را به بازار عرضه کند و میزان عرضه نسبت به ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۱

به تازگی بر اساس توییت های مدیر عامل موسسه تحلیلگر بازار IDC، گوگل موفق شده در سال 2017 به میزان 3.9 میلیون دستگاه موبایل پیکسل را به بازار عرضه کند و میزان عرضه نسبت به سال های پیش را بهبود بخشد.

در حالی که این تعداد نسبت به روند معمول عرضه موبایل های  پیکسل خوب به نظر می رسد، ولی با این وجود همچنان گوگل سهم بسیار کوچکی (کمتر از یک درصد) از بازار تلفن های هوشمند را در اختیار دارد. البته فراموش نکنیم که نسل دوم موبایل های پیکسل در سه ماهه انتهایی سال 2017 به بازار عرضه شدند. با این حال باز هم میزان عرضه گوگل از اسنشال بهتر بوده است.

گوگل در شرایط فعلی راه درازی برای نزدیک شدن به عرصه رقابت با آیفون یا موبایل های سری گلکسی اس سامسونگ در پیش دارد. به عنوان نمونه اگر پیشرفت میزان فروش موبایل های پیکسل با روند کنونی پیش برود، چندین سال طول می کشد تا کمپانی ساکن ماونتین ویو خود را به رقبایی از جمله اپل و سامسونگ برساند.

توییت دیگری که توسط «فرانسیسکو جرونیمو»مدیر عامل IDC ارسال شده، خبر از میزان فروش 88 هزار واحدی موبایل اسنشال فون می دهد؛ موبایلی که توسط کمپانی اندی رابین، خالق اندروید، در سال 2017 به بازار عرضه شد و البته به دلیل عدم استقبال کاربران قیمت آن از 699 دلار اولیه به 499 دلار کاهش یافت و حتی در برخی مناطق با قیمت پایین تری به فروش رسید.

همچنین هفته پیش آمازون اسنشال فون را به همراه دوربین 360 درجه 4K سازگار با این موبایل به قیمت 499 دلار به فروش رساند. به این ترتیب به نظر می رسد خریداران در واقع توانسته اند با خرید موبایل، دوربین را به رایگان دریافت کنند.

البته اسنشال قصد دارد برای ارائه نسل دوم موبایل خود، قوی تر به عرصه رقابت وارد شود و بر اساس گزارش ها قرار است تلفن هوشمند آتی این کمپانی با مقاومت در برابر آب عرضه شود، قابلیتی که نسل کنونی موبایل های این کمپانی از آن بی بهره بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی