ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

درخشش رنو در بازار خودروهای برقی؛ رشد 38 درصدی در سال 2017

رنو با رشد 38 درصدی 36 هزار دستگاه خودروی الکتریکی را در سال 2017 به فروش رسانده است. طبق آمار منتشر شده تاکنون بیش از 1 میلیون خودروی برقی در جهان به فروش رسیده و ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۶:۴۵

رنو با رشد 38 درصدی 36 هزار دستگاه خودروی الکتریکی را در سال 2017 به فروش رسانده است.

طبق آمار منتشر شده تاکنون بیش از 1 میلیون خودروی برقی در جهان به فروش رسیده و روند فروش آن ها به خصوص در کشور هایی مثل نروژ، هلند، سوئد، دانمارک، فرانسه و چین در حال افزایش است.

فروش این خودروها به خصوص در کشور فرانسه توسط کمپانی رنو صعودی بوده و پیش بینی ها حاکی از آن است که این کمپانی می تواند به راحتی فروش خود را به واسطه محصولات فوق العاده و محبوبیت روزافزونی که دارد نه تنها در اروپا بلکه در جهان چندین برابر کند. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به آمار فروش این کمپانی در سال 2017 داشته باشیم:

رنو در سال میلادی گذشته در دسته خودرو های الکتریکی شاهد یک موفقیت و جهش بزرگ بوده و توانسته است با رشد 38 درصدی 36 هزار دستگاه خودروی الکتریکی را به فروش برساند.

این کمپانی فرانسوی موفق شده در سال 2017 در حدود 24 درصد از بازار خودرو های الکتریکی در اروپا را از آن خود کند. به این ترتیب رنو بیشترین سهم از این بازار را در اختیار داشته و سایر برند های خودروسازی نتوانسته اند به محبوبیت این خوودروساز برسند.

از طرف دیگر مدل زئو (ZEO) این کمپانی که به یک باتری 41 کیلووات ساعتی مجهز است با فروشی نزدیک به 32 هزار دستگاه لقب پرفروش ترین ماشین الکتریکی را از آن خود کرده است.

فروش این هاچبک محبوب نسبت به سال گذشته چیزی در حدود 45 درصد افزایش یافته است.  این خودرو در مقایسه با رقیب خود یعنی فورد فیستا بسیار کارآمد تر بوده و به تجهیزاتی مثل کروز کنترل، بلوتوث، کنترل تهویه، دوربین عقب، سنسور پارک و حتی چرخ‌ های آلیاژی مجهز است.

61 درصد از بازار فروش خودرو های الکتریکی در فرانسه در اختیار این خودروی هاچبک بوده و در حالی مجموع فروش آن در این کشور به 15 هزار دستگاه رسیده که بسیاری از استاندار های اروپا در آن رعایت شده است.

رنو قصد دارد که در سال میلادی جاری ون مستر زد ای را که از یک باتری 33 کیلووات ساعتی برخوردار است راهی بازار کرده و به دست مشتری برساند. این ون قدرتی برابر با 80 اسب بخار داشته و می تواند با یکبار شارژ مسافتی در حدود 200 کیلومتر را بپیماید.

شارژ مستر زد ای چیزی در حدود 6 ساعت طول کشیده و با توجه به رنج قابل پیمایش توسط این وسیله نقلیه بسیاری معتقد اند به سختی می توان آن را در دسته خودرو های برد بلند قرار داد. پیش بینی ها حاکی از آن است که ون الکتریکی فروشی کمتر از کانگو زد ای را تجربه خواهد کرد.

ون محبوب این کمپانی یعنی کانگو زد ای نیز کمی افزایش فروش داشته و 4300 دستگاه از این خودرو در اختیار خریداران آن قرار گرفته است. این ون کوچک 33 کیلووات ساعتی به عنوان پر بازده ترین و سریع ترین خودرو در کلاس خود شناخته می شود.

البته لازم به ذکر است که نسخه جدید این وسیله نقلیه با کمی تاخیر راهی بازار شده و نتوانسته است در تمامی مدت سال در دسترس خریداران خود قرار بگیرد.

کانگو زد ای جدید با توجه به تغییر موتور و بهبود باتری های خود می تواند مسافتی در حدود 270 کیلومتر را در یکبار شارژ بپیماید. البته مدیران رنو می گوید به احتمال زیاد و با توجه به بار هایی که این ون کوچک حمل خواهد کرد این رنج کاهش پیدا کرده و به 200 کیلومتر خواهد رسید که باز هم نسبت به رقبای خود بسیار بهتر است.

این ون کوچک الکتریکی با تصاحب 42 درصد از بازار فرانسه در سگمنت خودرو های تجاری سبک وزن (LCV)، به عنوان پر فروش ترین وسیله نقلیه الکتریکی در کشور سازنده خود شناخته می شود.

کل فروش محصولات الکتریکی رنو به غیر از خودروی جمع و جور و دونفره توئیزی از سال 2011 تاکنون چیزی در حدود 126 هزار دستگاه است.

در کره جنوبی نیز، کمپانی رنو سامسونگ موتورز موفق شده در سال 2017 با افزایش فروشی 223 درصدی نسبت به سال 2014 خودروی SM3 Z.E را به دست مشتریان برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی