ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

iPhone X
تکنولوژی

اپل با استراتژی های نرم افزاری تازه خود، کیفیت را بر کمیت ترجیح می دهد

iOS 12، ورژن بعدی از سیستم عامل موبایل ها و تبلت های اپل قرار است طی پاییز آتی از راه برسد و قابلیت های تازه ای با خود به ارمغان بیاورد؛ اما در عین حال، ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

iOS 12، ورژن بعدی از سیستم عامل موبایل ها و تبلت های اپل قرار است طی پاییز آتی از راه برسد و قابلیت های تازه ای با خود به ارمغان بیاورد؛ اما در عین حال، اپل برخی از برنامه ریزی های خود در قبال این نسخه از iOS را به حالت تعلیق درآورده و به دنبال برطرف سازی باگ ها و تمرکز مضاعف بر کیفیت و اتکاپذیری، به جای اشباع ویژگی های تازه است. این اطلاعات اخیراً در گزارشی از سوی بلومبرگ و به نقل از منابع داخلی اپل منتشر شده اند.

در حالی که اپل به انتشار سالانه ورژن های جدید از iOS ادامه خواهد داد، تیم نرم افزار این کمپانی استراتژی دو ساله تازه ای را دنبال خواهد کرد که به آن اجازه می دهد وقت بیشتری برای تست سیستم عامل و آزادی عمل بیشتری برای افزودن قابلیت هایی که شاید طی یک سال کاملاً آماده نشوند داشته باشد.

اپل

تصمیم تازه اپل، به معنای به تعویق افتادن انتشار برخی از قابلیت های مورد انتظار iOS 12 خواهد بود. به عنوان مثال ویژگی هایی مانند هوم اسکرین بازطراحی شده برای آیفون و آیپد و نیز قابلیت CarPlay از جمله عناصری هستند که با تاخیر به دست کاربران می رسند و این موضوع درباره اپلیکیشن جدید فوتوز نیز مصداق دارد.

اما از طرف دیگر برخی قابلیت های مهم iOS 12 کماکان در دستور کار هستند. برای مثال کاربران هنوز می توانند منتظر دستیابی به قابلیت اجرای اپلیکیشن های یکسان روی آیفون، آیپد و مک باشند و ابزار جدید Digital Health (برای پایش میزان استفاده کودکان از موبایل هایشان توسط والدین) و بهبودهای هرچه بیشتر انیموجی ها (و احتمالاً امکان استفاده از آنها در تماس های فیس تایم) از جمله ویژگی های تازه iOS 12 هستند.

در گزارش ها گفته می شود این استراتژی های نرم افزاری تازه توسط کرگ فدریچی، مدیر واحد نرم افزار اپل تعیین شده اند و گرچه اپل به صورت عمومی به این مسئله اعتراف نکرده اما تصمیم اخیر اهالی کوپرتینو ارتباطی مستقیم به افزایش گزارش ها از باگ ها و غیراتکاپذیری iOS 11 و سایر نرم افزارهای اپل به صورت کل دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی