ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معجزه تکنولوژی؛ انتشار جزییات شگفتی ساز از مرسدس بنز Project One

مدت ها قبل در مورد Project One صحبت هایی به میان آمده بود که خودرو فرمول وان شهری مرسدس توان تولید 1000 اسب بخار دارد. حالا پس از گذشت از چندین ماه از معرفی این ...

سید محمد سعید چاوشی
نوشته شده توسط سید محمد سعید چاوشی | ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

مدت ها قبل در مورد Project One صحبت هایی به میان آمده بود که خودرو فرمول وان شهری مرسدس توان تولید 1000 اسب بخار دارد.

حالا پس از گذشت از چندین ماه از معرفی این خودرو در نمایشگاه فرانکفورت،  Tobias Moers رییس بخش Mercedes AMG در مورد قدرت و عملکرد این خودرو اطلاعات تازه تری در اختیار مان قرار داده است.

طبق گفته های وی این خودرو با موتور V6 با حجم 1.6 لیتر و از نوع توربو شارژ دار که در خودرو های فرمول وان این شرکت استفاده می شود در کنار 4 موتور برقی قدرتی فراتر از 1000 اسب بخار دارد اما این میزان از 1100 اسب بخار بیشتر نخواهد بود.

در مورد وزن این خودرو که طبق پیش بینی ها برابر 1300 تا 1400 کیلوگرم در نظر گرفته شده بود، Project One وزنی برابر 1200 کیلوگرم خواهد داشت.

همچنین نیروی تولیدی رو به پایین (Down Force) که از طریق بال عقب این خودرو تولید می شود برابر با 675 کیلوگرم خواهد بود که تقریبا برابر نصف وزن خودرو است.

همانطور که عدد ها شگفت انگیز تر می شوند بد نیست یک مثال بزنیم: مک لارن Senna در  سرعت 250 کیلومتر در ساعت نیروی رو به پایین برابر 800 کیلوگرم را تولید می کند. لازم به ذکر است که این دو خودرو باهم قابل مقایسه نیستند و هر کدام در کلاس متفاوتی رقابت می کنند.

در آخر نیز آقای  Moers این موضوع را تاکید کرد که موتور Project One هر 50 هزار کیلومتر نیازمند سرویس کامل موتور است. با این وجود این موضوع هیچ نگرانی ای برای مشتریان مرسدس ایجاد نکرده و هر 275 دستگاه این خودرو پیش فروش شده است

در حقیقت 1100 مشتری معتبر مرسدس AMG، خریدار این خودرو بودند و این شرکت به راحتی می توانست فروش خود را ۴ برابر کند اما آنها تصمیم گرفتند که خاص بودن این خودرو از بین نرود و به همین خاطر تیراژ تولید را پایین نگه داشتند..

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی