ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کالبد شکافی هوم پاد توسط iFixit؛ محصولی دیگری از اپل با تعمیرپذیری پایین

اخیراً تیم متخصصان جراحی گجت‌ها یعنی «iFixit» موفق شد هوم پاد را کالبد شکافی کند و به این نتیجه رسید که این بلندگو علیرغم ظاهر ساده‌اش بسیار محکم بوده و کاربران به آسانی نخواهند توانست ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

اخیراً تیم متخصصان جراحی گجت‌ها یعنی «iFixit» موفق شد هوم پاد را کالبد شکافی کند و به این نتیجه رسید که این بلندگو علیرغم ظاهر ساده‌اش بسیار محکم بوده و کاربران به آسانی نخواهند توانست آن را باز کرده و خودشان تعمیر کنند.این متخصصین کالبد شکافی مجبور شدند ابزار زیادی را برای باز کردن این گجت نظیر یک سشوار برقی صنعتی، یک پیک گیتار و یک چاقو امتحان کنند که همه‌ آنها نتوانستند در برابر بلندگوی اپل کاری از پیش ببرند. به همین دلیل این تیم مجبور شد یک اره‌ی آهن بر و دستگاه برش فراصوت  برای نفوذ به هوم‌ پاد بکار ببرد.

تیم مذکور زیر پایه‌ی پلاستیکی هوم پاد یک درگاه ۱۴ پینی مخصوص اپل پیدا کردند که گمان می‌رود از آن برای آزمایش و برنامه‌ریزی این محصولات در زمان مونتاژ استفاده شده باشد. از آنجایی که درگاه مورد نظر توسط یک لایه‌ی زخیم پوشانده شده است، معلوم نیست که بتوان از آن استفاده‌ی دیگری نمود.

این تیم در ادامه‌ی جراحی هوم پاد متوجه شد که گجت مذکور از یک چیپست A8 اپل به همراه‌ یک گیگابایت رم برخوردار است. ضمن اینکه یک فلش توشیبای‌ ۱۶ گیگابایتی نقش حافظه‌ی داخلی را ایفا می‌کند. هرچند کاربران نمی‌توانند فایل موزیکی را در آن ثبت کنند و مجبورند موسیقی را از سرویس اپل موزیک استریم کرده یا با استفاده از ویژگی ایر پلی آن را پخش کنند.

این محصول از یک منبع تغذیه‌ی دو قسمتی بهره می‌برد. یکی از آنها بلوکی داخلی است که برای تبدیل جریان AC به DC بکار می‌رود و دیگری حلقه‌ای بیرونی است که وظیفه‌ی رساندن جریان برق به هفت بلندگوی کوچک و ساب ووفر چهار اینچی این گجت را بر عهده دارد.به ادعای تیم iFixit، هوم پاد اپل بسیار بادوام بوده و آنها را برای باز کردنش به دردسر زیادی انداخته است. شاید به همین خاطر است که شرکت کوپرتنیویی برای تعمیر هوم‌ پاد‌های آسیب دیده ۲۷۹ دلار هزینه می‌گیرد. البته اگر مشکل بلند‌گو تنها به کابل پاورش باشد، نرخ مذکور به ۲۹ دلار ناقابل کاهش پیدا خواهد کرد.

براساس برنامه ریزی اپل، این گجت که در حال حاضر می‌توان آن را پیش خرید نمود، در بهار سال آینده به بازارهای فرانسه و آلمان راه پیدا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی