ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در MWC 2018 شاهد رونمایی از چه موبایل هایی خواهیم بود؟

زمان زیادی تا برگزاری بزرگ ترین نمایشگاه جهانی موبایل در بارسلون اسپانیا باقی نمانده و با استناد به اینکه در CES امسال شاهد انتشار خبرهای جذابی نبودیم می توان انتظار داشت که پایتخت بخش خودمختار ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۰

زمان زیادی تا برگزاری بزرگ ترین نمایشگاه جهانی موبایل در بارسلون اسپانیا باقی نمانده و با استناد به اینکه در CES امسال شاهد انتشار خبرهای جذابی نبودیم می توان انتظار داشت که پایتخت بخش خودمختار کاتالونیا امسال شگفتی ساز شود.

البته هنوز دو هفته ای تا زمان برگزاری نمایشگاه باقیست اما از مدتی قبل موج شایعات در این رابطه به راه افتاده است و همین حالا هم می توان با اطمینان در رابطه با وقوع برخی اتفاقات اظهار نظر کرد. آنطور که از خبرهای اخیر بر می آید 5G بار دیگر ستاره درخشان این رویداد خواهد بود و برخلاف سال قبل شرکت ها حرف های زیادی برای گفتن در این باره دارند.

سامسونگ چندی پیش از طرح هایش برای عرضه پرچمدار بعدی خود در این کنگره خبر داد و به این ترتیب مهر تاییدی زد بر تمامی شایعات قبلی مبنی بر اینکه مهم ترین خبرهایش را برای MWC 2018 نگه داشته است. این تصمیم سامسونگ البته رقابت را برای دیگران دشوار خواهد کرد چراکه در این صورت شرکت های دیگر نظیر ال جی احتمالا ترجیح می دهند در  بارسلون سکوت اختیار کنند تا تحت تاثیر موفقیت S9 از اهمیت محصول تازه شان کاسته نشود.

نوکیا و بلک بری از دیگر نام های پر اهمیت حاضر در این رویداد هستند که به خاطر قراردادهای بزرگشان در خرید حق امتیاز استفاده از پتنت های شرکت های دیگر، امسال حرف های زیادی برای گفتن دارند.

علاوه بر این طبق شایعات منتشر شده تا به امروز امسال بسیاری از پرچمداران حاضر در بارسلون به چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ مجهز خواهند بود و گوگل که در جریان CES امسال و MWC سال گذشته حسابی خبرساز شده بود احتمالا بار دیگر به صحنه می آید تا در مورد قدرت دستیار صوتی خود و مزایایش برای تلفن های همراه بگوید.

در ادامه این مطلب نگاهی خواهیم داشت به برخی از مهم ترین شایعات و البته انتظاراتی را در رابطه با MWC 2018 مطرح شده است.

بلک بری

KeyOne از جمله شگفتی های کنگره جهانی موبایل سال قبل بود. این موبایل ضمن برخورداری از سخت افزاری فوق العاده توانست اثرانگشت ماندگار بلک بری را در قالب اسمارت فونی مدرن به ارمغان بیاورد. حالا خبر رسیده که TCL (همان شرکتی که مجوز استفاده از نام بلک بری را برای موبایل های تولیدی اش خریداری کرده) دو موبایل جدید برای سال ۲۰۱۸ تدارک دیده و در نتیجه انتظار می رود که در بارسلون دست کم یکی از آنها را ببینیم.

اچ تی سی

اچ تی سی
اچ تی سی

در مورد اچ تی سی حرف زیادی برای گفتن وجود ندارد. پیش بینی می شود که این شرکت در ماه جاری میلادی سکوت اختیار کند و از آنجایی که شرکت هایی نظیر سامسونگ احتمالا ستاره درخشان این رویداد خواهند بود، ترجیح مدیران این شرکت آن است که از حاشیه نظاره گر اتفاقات MWC امسال باشند. البته اشاره کنیم که هنوز شایعاتی در رابطه با معرفی قریب الوقوع موبایل U12 شنیده می شود اما طبق آخرین خبرها این موبایل در بهار از راه می رسد.

ال جی

ال جی

طبق شایعات ال جی تمایلی برای معرفی عضو تازه خانواده جی در این نمایشگاه ندارد و در مقابل آنطور که گزارش اخیر نشریه Korea Herald نشان می دهد تلاش دارد نسخه به روز شده ای از موبایل V30 را معرفی کند که به قابلیت های خوبی در زمینه هوش مصنوعی مجهز است و با اسم نه چندان چشمگیر V30 Alpha عرضه می گردد.

نوکیا

نوبت به نوکیا یا در واقع HMD رسید که موبایل های مزین به نام آن را می سازد. نمایشگاه سال گذشته فرصت بسیار خوبی را برای بازگشت دوباره این برند قدیمی فراهم آورد. سال گذشته این شرکت با ارائه یا بهتر بگوییم عرضه مجدد نوکیا ۳۳۱۰ سر و صدای زیادی به پا کرد. این موبایل در واقع به مذاق مردم خسته از عصر انفجار اسمارت فون ها بسیار خوش آمد و با اجرای بازی Snake خاطرات بسیاری را در ذهن کاربرانش زنده کرد. از آنجا که این استراتژی HMD به ثمر نشست و نتایج خوبی را به بار آورد بعید نیست که امسال هم شاهد رونمایی یکی دیگر از موبایل های قدیمی و خاطره ساز نوکیا با امکاناتی تازه از سوی آن باشیم.

به غیر از این مساله پیش بینی شده که این شرکت در جریان یک کنفرانس خبری بزرگ موبایل های تازه ای را هم معرفی نماید. نسخه های به روز شده از نوکیا ۶، ۷ و ۸ و همچنین معرفی نوکیا ۹ (پرچمدار تازه این شرکت) که طبق شایعات به نمایشگری ۵.۵ اینچی یا بزرگتر مجهز خواهد شد، همگی از محصولات پیش بینی شده برای رونمایی در این رویداد به شمار می روند.

سامسونگ

دو هفته مانده به برگزاری MWC امسال با این حال سامسونگ ظاهرا از همین حالا عنوان پیروز این رویداد را به دست آورده است. این شرکت با اعلام خبر معرفی گلگسی اس 9 در جریان CES توانست از همان موقع توجه کاربران را معطوف به خود نماید.

اگر هم در رابطه با اسم این موبایل تردید داشتید باید بگوییم که دعوت نامه های مربوط به مراسم رونمایی از آن همراه با یک عدد ۹ بزرگ برای مدعوین ارسال شده که همین رقم کافیست تا قانع شویم با گلکسی اس 9 و احتمالا نسخه پلاس آن روبرو خواهیم بود. البته پیشتر در پستی جداگانه همه آنچه در مورد گلکسی اس ۹ می دانیم را با شما در میان گذاشتیم اما در ادامه نگاهی اجمالی خواهیم داشت به خصوصیات کلیدی این موبایل:

  • تکنولوژی جدید دوربین که همواره از جمله مسائل مهم مد نظر سامسونگ بوده است. طبق شایعات حسگر عمق سنج از جمله تکنولوٰژی های کلیدی در دوربین این موبایل خواهد بود، ضمن آنکه توانایی های آن برای تصویربرداری در نور کم نیز بهبود قابل توجهی پیدا کرده است.
  • توان پردازشی این موبایل نیز از اسنپدراگون ۸۴۵ گرفته می شود که تازه ترین چیپست پرچمدار کوالکام به شمار می رود.
  • حسگر اثر انگشت این موبایل نیز ظاهرا قرار است زیر دوربین اصلی آن قرار بگیرد.
  • گفته می شود ظرفیت باتری گلکسی اس ۹ نیز ارتقاء یافته هرچند که صرفا کاربران برخی مناطق از این مزیت برخوردار می شوند.
  • از آنجا که سامسونگ هنوز آمادگی کنار گذاشتن جک هدفون را ندارد این ویژگی همچنان در پرچمدار بعدی اش به چشم می خورد.

با در نظر داشتن سرمایه گذاری عظیم سامسونگ روی MWC امسال می توان انتظار داشت که سخت  افزارهای دیگری نیز از جانب این شرکت معرفی شوند از جمله نسخه تازه ای از داک DeX و البته نوآوری های این شرکت در زمینه 5G اشاره نمود.

سونی

طبق معمول همیشه سونی تمایل دارد که در جریان MWC از خانواده اکسپریا سخن بگوید. سال گذشته این شرکت اعضای جدیدی را به این خانواده افزود و حالا بعید نیست که امسال نیز شاهد تکرار وقایع سال قبل باشیم.
اکسپریا اکس زد پرو نامی است که در هفته های اخیر بر سر زبان ها افتاده. این موبایل طبق برخی شایعات به نمایشگر ۵.۷ اینچی 4K مجهز است و توان پردازشی اش را از اسنپدراگون ۸۴۵ می گیرد. از آنجایی که دوربین اصلی ترین کانون توجه سونی در ساخت موبایل هایش بوده و البته با تکیه بر دانش این شرکت در ساخت حسگر دوربین پیش بینی می شود که دوربین این موبایل نیز حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. درانتها اشاره کنیم که این موبایل احتمالا به دوربین دوگانه اصلی مجهز خواهد بود.

هوآوی

در مورد اینکه هوآوی در جریان MWC امسال از چه محصولاتی رونمایی می کند شایعات ضد و نقیضی شنیده می شود. طبق برخی شایعات احتمالا چشممان به جمال موبایل P20 روشن می شود که در واقع جایگزینی برای P10  و نسخه پلاس آن است. حالا اما خبر رسیده که این شرکت قصد دارد موبایل مذکور را در یک کنفرانس خبری ویژه در هفتم فروردین ماه ۹۷ رونمایی کند که قرار است در پاریس برگزار شود.

هرچند به طور کلی هم نمی توان احتمال رونمایی هوآوی از تلفن هوشمندی تازه در این رویداد را رد کرد. این شرکت سال قبل هوآوی واچ ۲ را در MWC معرفی کرد و برخی پیش بینی کرده اند که امسال نسخه دوم این اسمارت واچ را رونمایی کند.

دیجیاتو به رسم همیشگی اش خبرهای این رویداد را به صورت لحظه به لحظه با شما به اشتراک می گذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Hello
    Hello | ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

    جای سری جدید G الجی از همه در بارسلونا خالی تر هست اما گوشی جدید V30 میتونه جاش رو پر کنه چون محصول خیلی با کیفیت و خاصیه بخصوص صداش که بینظیره!

  • MD
    MD | ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

    نمایشگاه!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی