ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عامل حمله هکی به بازی های زمستانی پیونگ چانگ مشخص شد: بدافزار Olympic Destroyer

در حالی که المپیک زمستانی سال 2018 هم اکنون در پیونگ چانگ کره جنوبی در حال اجرا است، ولی دیروز خبر از حمله سایبری به سرویس های مرتبط با اینترنت و تلویزیون در مراسم افتتاحیه ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

در حالی که المپیک زمستانی سال 2018 هم اکنون در پیونگ چانگ کره جنوبی در حال اجرا است، ولی دیروز خبر از حمله سایبری به سرویس های مرتبط با اینترنت و تلویزیون در مراسم افتتاحیه منتشر شد. حالا رویترز گزارشی مبنی بر نحوه کارکرد این حملات را منتشر کرده است.

به گفته خبرگزاری رویترز مقامات رسمی این رویداد پیش تر اعلام کرده بودند هنگامی که ورزشکاران در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی در حال رژه رفتن بودند، سرویس های مرتبط با اینترنت و تلویزیون در معرض خطر قرار گرفتند. البته به گفته «سانگ بایک-یو»، سخنگوی کمیته سازماندهی پیونگ چانگ در نهایت تمام مشکلات حل شدند. با این حال این حمله سیستم های حیاتی را هدف قرار نداده بود.

بدافزار نابودگر المپیک دسترسی کامپیوترها به شبکه را قطع کرده

بر اساس گزارش جدید رویترز، ویروسی که «Olympic Destroyer» یا نابودگر المپیک نامیده شده، این اتفاقات را رقم زده. این اطلاعات که از طریق شرکت های امنیتی سیسکو سیستمز، CrowdStrike و FireEye فراهم شده خبر از تحلیل کد کامپیوتری می دهند که به عنوان یک بدافزار طراحی شده بوده و با حذف برخی از فایل های حیاتی سیستمی کامپیوترها، اقدام به قطع دسترسی آنها به شبکه کرده. به این ترتیب کامپیوترهای آلوده غیر قابل استفاده می شدند.

حملات دسترسی به سایت المپیک را قطع کردندو بسیاری از کاربران قادر به چاپ بلیط نبودند

سه کمپانی امنیتی یاد شده در نهایت اعلام کرده اند هنوز به هویت افرادی که پشت این حمله بوده اند پی نبرده اند. این حملات همچنین موجب قطع دسترسی به وبسایت المپیک شده بود و به این ترتیب بسیاری از افراد نتوانسته بودند بلیط های خریداری شده رویدادهای ورزشی المپیک زمستانی را چاپ کنند.

از سوی دیگر گزارشگرانی که به واسطه دسترسی به شبکه وایفای، رویداد افتتاحیه المپیک زمستانی را پوشش خبری می دادند، نتوانستند از شبکه برای ارائه گزارش های خود بهره ببرند.

بنا بر گزارش ها این حمله ارتباطی به لغو شدن نمایش پهپادهای نورانی اینتل در دقایقی پیش از زمان موعد ندارد. بر اساس گزارش ها، این نمایش در پی حضور تعداد زیادی از افراد در محل نمایش و برای جلوگیری از خطرات احتمالی لغو شد. البته در نهایت نمایشی از پیش ضبط شده توسط پهپادها در افتتاحیه پخش شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی