ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیل گیتس
تکنولوژی

بیل گیتس با ایجاد درب پشتی برای دسترسی به اطلاعات آیفون ها موافق است

بیل گیتس، بنیان گذار مایکروسافت در مصاحبه ای جدید از عدم همکاری سیلیکون ولی با دولت ها ابراز نگرانی کرده است. گیتس در این مصاحبه اذعان داشته که شرکت های بزرگ تکنولوژی در پشتیبانی از ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۲

بیل گیتس، بنیان گذار مایکروسافت در مصاحبه ای جدید از عدم همکاری سیلیکون ولی با دولت ها ابراز نگرانی کرده است. گیتس در این مصاحبه اذعان داشته که شرکت های بزرگ تکنولوژی در پشتیبانی از رمزنگاری سرتاسری بی پروا عمل کرده اند، و در ادامه صحبت های خود نظراتی را هم درباره اقدامات اخیر اپل در این حوزه بیان کرده است.

دومین فرد ثروتمند دنیا در مصاحبه با Axios شرایط فعلی «اپل و سایر غول های تکنولوژی» را مخاطره آمیز خوانده و اعلام کرده که این شرکت ها باید مراقب باشند تا از کارهایی دفاع نکنند که از دسترسی درست، قانونی و تحت نظارت دولت ها به اطلاعات برای اقدامات امنیتی جلوگیری به عمل می آورند.

وقتی از گیتس پرسیده شد که مثالی در این زمینه بزند، وی به اشتیاق شرکت ها برای پنهان و ناشناس ماندن تراکنش های مالی بر بستر ارزهای رمزپایه اشاره کرد و از ارتباطات آزادانه تروریستی که در پیام رسان ها به فجایعی مثل کشتارهای جمعی می انجامند سخن گفت.

خبرنگار Axios در ادامه مصاحبه نظر بیل گیتس را در مورد درخواست اف بی آی از اپل برای ایجاد یک درب پشتی جهت دسترسی به اطلاعات آیفون بدست آمده در فاجعه سن برناردینو جویا شد و به این نکته اشاره کرد که احتمالا وی از مطرح کردن صحبت های قبلی قصد اشاره به اپل را داشته است.

پاسخ گیتس به این سوال این گونه بود:«صحبت در مورد فراهم شدن این امکان [برای اف بی آی] نیست؛ صحبت در مورد تمایل است». در سال ۲۰۱۶ بنیان گذار مایکروسافت یکی از معدود افرادی بود که از بازرسی اف بی آی در پرونده سن برناردینو حمایت کرد.

به عقیده گیتس اف بی آی خواستار ایجاد یک درب پشتی «دائمی» برای نفوذ به آیفون های اپل نبوده و صرفا برای آن پرونده به خصوص به همکاری این شرکت نیاز داشته، با این وجود با ممانعت اپل مواجه شده است.

اگر چه تیم کوک، مدیر عامل اپل در آن زمان اعلام کرد که به خاطر رمزنگاری بودن اطلاعات نمی تواند هیچ گونه همکاری با اف بی آی داشته باشد، اما به نظر می رسد که گیتس کاملا با این موضوع مخالف است.

از جمع بندی صحبت های وی پیداست که عقیده دارد اپل می بایست در آن پرونده به خصوص با اف بی آی همکاری لازم را انجام می داد و درب پشتی ای را ایجاد می کرد که صرفا خودش به آن دسترسی داشته باشد و فقط در شرایط اضطراری از آن استفاده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • alimohammadi15
    alimohammadi15 | ۲۷ بهمن ۱۳۹۶

    الآن یه عده میان میگن چون بیل گیتس گفته پس راست میگه 180 درجه تغییر موضع میدن و میگن آره درب پشتی بزاریم!
    من موافقم که باید روی کارهای غیرقانونی نظارت کرد. بالاخره دنیا نیازمند امنیته. ولی آیا راهش دسترسی همه جانبه به اطلاعات کل کاربرانه؟
    اطلاعات باید استفاده بشه، ولی فقط برای اجرای قانون و برقراری امنیت، نه اینکه این اطلاعات حساس با اون در پشتی توسط هکر ها مبادله بشن و تبدیل به ابزار زورگیری و باج‌گیری بشن.
    عجیبه که بیل گیتس اینقدر صریح اعلام کرده!!

    • rad
      rad | ۲۷ بهمن ۱۳۹۶

      بیل گیتس یک احمق پولداره الان فقط همین

    • switch mode
      switch mode | ۲۷ بهمن ۱۳۹۶

      گیتس هم گفته در موارد ضروری.نگفته همیشه

  • آریا
    آریا | ۲۶ بهمن ۱۳۹۶

    منم باهاش موافقم.

  • مجید
    مجید | ۲۶ بهمن ۱۳۹۶

    این خودش ته جاسوسه!
    چند ساله به اسم فعالیت های حقوق بشری و ساختن واکسن و دارو داره توی آفریقا میچرخه و معلوم نیست با سادگی مقامات این کشورها معلوم نیست داره چه غلطی اونجا میکنه! چندسال دیگه گندش در میاد که بنیاد گیتس و ملیندا چه فاجعه ای رو توی آفریقا به بار آوردن! اینا همون آمریکایی هایی هستن که چند دهه پیش همین آفریقایی ها رو به بردگی می دزدیدن فکر کردین الان فرقی کردن با پدران و اجدادشون؟! یا هدف های کشورشون فرقی کرده؟!
    همین الانش هم از سادگی و البته شایدم خیانت مسئولین دولت روحانی استفاده کردن و به اسم یوزپلنگ و ... جاسوسی صنعت موشکی رو می کردن! یکم فقط سرچ و مطالعه می خواد!
    آخرشم طرف با آموزش هایی که دیده بود خودش رو توی بازداشتگاه حلق آویز کرد که خانواده اش هم خودکشی اش رو تایید کردن...

    • M
      M | ۲۶ بهمن ۱۳۹۶

      مثل این که بافتنی می بافی! همین طوری بدون سند و مدرک بباف!

      • مجید
        مجید | ۲۶ بهمن ۱۳۹۶

        سند و مدرک جاسوسی به اسم یوزپلنگ که تو نت منتشر شده کافیه یکم سفت بگیری، چهار تا سرچ تو نت بکنی!
        گند بنیاد گیتس و ملیندا هم بزودی در میاد...
        فکر کردی اونا برای مردم آفریقا تره خورد میکنن، تا همین چند وقت پیش (یا حتی همین الان) بهشون میگفتن (ببخشید) کاکا سیاه، حالا دلسوز این مردم زجر دیده شدن؟ یا اینبار در پس یک ظاهر انسان دوستانه دنبال یک خرابکاری و استعمار و .... دیگر هستن؟!

        • switch mode
          switch mode | ۲۷ بهمن ۱۳۹۶

          اخرش میترسم اینم تو زندان های امریکا خودکشی کنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی