ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

دنا پلاس plug-in-hybrid؛ پروژه بلند پروازانه ایران خودرو و پانچ بلژیک

در پنجمین همایش صنعت خودروسازی که هر ساله در اواخر بهمن ماه برگزار می شود و محلی است که مدیران شرکت های خارجی و داخلی به مباحت و چالش ها و نیازهای صنعت خودروسازی ایران ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۶:۲۰

در پنجمین همایش صنعت خودروسازی که هر ساله در اواخر بهمن ماه برگزار می شود و محلی است که مدیران شرکت های خارجی و داخلی به مباحت و چالش ها و نیازهای صنعت خودروسازی ایران می پردازند و همچنین جدید ترین دست آوردهای صنعت خودروسازی ایران به نمایش در می آید.

امسال نیز ایران خودرو با دنا پلاس اتوماتیک که قرار است در سال 97 آن را عرضه کند به این همایش آمده بود اما همه ی داستان به این جا ختم نمی شود و ایران خودرو اعلام کرده است که خودروی به نمایش گذاشته شده نمونه هیبریدی دنا است که قابلیت شارژ باتری ها به وسیله کابل و اتصال به پریز برق را دارد.

با توجه به عکس ها به نظر می رسد که باتری های خودرو در فضای صندوق عقب قرار گرفته اند و از طریق آرمی که بر روی صندوق عقب این خودرو قرار گرفته شارژ خواهند شد.

همچنین این خودرو به جعبه دنده اتوماتیک مجهز شده است که احتمالا ساخت شرکت پانچ بلژیک است.

موتور برقی این خودرو توانایی تولید 90 کیلووات نیرو و بیشینه گشتاور 220 نیوتن متر را دارا است.

در مورد قدرت موتور بنزینی آن صحبتی به میان نیامده است اما از آن جا که قدرت واقعی خودرو های هیبریدی کمتر از قدرت اسمی موتورهای آن است، باید دید که در حالت ترکیبی قدرت نهایی موتور الکتریکی به همراه موتور بنزینی به چه میزان خواهد بود.

ظرفیت باتری ها معادل 14 kWh اعلام شده است و این باتری ها می توانند خودرو را در حالت تمام برقی تا 90 کیلومتر جا به جا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • mehdi.na
    mehdi.na | ۲۷ بهمن ۱۳۹۶

    تاریخ نشون داده در انحصار هیچ چیز بدرد بخوری تولید نشده.این هم یکی از اونها خواهد بود

  • سبحان نظری
    سبحان نظری | ۲۶ بهمن ۱۳۹۶

    شکی نیست که کیلومترها با فاکتور های جهانی فاصله داره. اما حداقل چیزی که میشه گفت اینه ورود به بخش هیبرید، بهتر از بیکار موندنه. شاید خیلی خیلی کم، امیدی باشه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی