ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رشد ۱۶ درصدی ارزش کلی سامسونگ به لطف واحد نیمه هادی

ارزش کلی شرکت سامسونگ الکترونیک روز به روز بیشتر می‌شود و سرعت رشد خوبی دارد و این پیشرفت موجب شده که شرکت مذکور رتبه‌ی هجدهم را درمیان صد شرکت برتر دنیا در سال ۲۰۱۷ بدست ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

ارزش کلی شرکت سامسونگ الکترونیک روز به روز بیشتر می‌شود و سرعت رشد خوبی دارد و این پیشرفت موجب شده که شرکت مذکور رتبه‌ی هجدهم را درمیان صد شرکت برتر دنیا در سال ۲۰۱۷ بدست آورد.

به گزارش BusinessKorea، این غول تکنولوژی ساکن سئول در حال حاضر ارزشی ۲۸۳ میلیارد دلاری دارد که ۱۶.۸ درصد از رقم مشابه سال قبل بیشتر شده است. بدین شکل این شرکت هجدهمین شرکت دنیا از لحاظ ارزش کلی شده است. به گزارش این نشریه صد شرکت برتر دنیا جمعاً ارزشی معادل ۲۱.۵۲ تریلیون دلار دارند که این عدد نسبت به رقم مشابه در سال گذشته ۲۷.۵ درصد افزایش یافته است.

در لیست صد شرکت برتر دنیا نام ۵۱ کمپانی آمریکایی دیده می‌شود

اپل و گوگل به ترتیب با ارزشی معادل ۸۱۴.۴ و ۷۷۵ میلیارد دلار در این لیست اول و دوم شدند که مایکروسافت با ارزش ۷۶۷ میلیارد دلاری‌اش آنها را تعقیب می‌کند. آمازون هم در میان شرکت‌هایی است که رشد بسیار قابل توجهی از خود نشان داده و با حضور در بازار محصولات مختلف توانسته در عرض یک سال ارزش خود را دو برابر کرده و به رقم ۶۷۱ میلیارد دلار برساند. در سال ۲۰۱۷ شرکت‌های آمریکایی به قدری ارزش خود را افزایش داده‌اند که توانسته‌اند با حضور ۵۱ شرکت در لیست یاد شده  بیش از نیمی از  ارزش کلی صد شرکت برتر را به خود اختصاص دهند. چین با ۱۳ شرکت، آلمان با شش و فرانسه با پنج کمپانی در تعقیب آمریکا هستند.

افزایش ارزش اخیر سامسونگ بیشتر به لطف واحد نیمه‌ هادی این شرکت بوده چرا که اخیراً واحد یاد شده عملکردی خارق‌ العاده و رکوردشکنی از خود نشان داده است. واحد نیمه هادی کمپانی سامسونگ پیش از این با عرضه اگزینوس توانایی خود را در تولید چیپست های پیشرفته برای گجت‌ها ثابت کرده و در حال حاضر اگر نگوییم بزرگترین، یکی از بزرگان تولید چیپست‌های سفارشی برای گجت‌های برند‌های دیگر است و تنها شرکتی که توان رقابت با سامسونگ در این زمینه را دارد، TSMC است که آنهم به لطف تولید چیپست‌های آیفون‌هاست.

حال اگر واحد نیمه‌ هادی سامسونگ بتواند روند رو به رشد خود را ادامه دهد احتمالاً شاهد پیشرفت بیشتری از این کمپانی خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی