ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مسدودکننده تبلیغات گوگل کروم از فردا کار خود را آغاز می کند

ژوئن سال گذشته بود که گوگل از ارائه قابلیت مسدودکننده تبلیغات به صورت درون برنامه ای برای گوگل کروم خبر داد. با این قابلیت نه همه تبلیغات، بلکه فقط آن هایی که طبق استانداردهای ائتلاف ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۶:۴۶

ژوئن سال گذشته بود که گوگل از ارائه قابلیت مسدودکننده تبلیغات به صورت درون برنامه ای برای گوگل کروم خبر داد. با این قابلیت نه همه تبلیغات، بلکه فقط آن هایی که طبق استانداردهای ائتلاف Better Ads مهاجم و آزاردهنده شناسایی شده باشند، مسدود خواهند شد.

به عنوان مثال با فعال شدن مسدودکننده تبلیغات کروم صفحه های پاپ آپ، ویدیوهای دارای پخش خودکار و بنرهای بسیار بزرگ از نمایش در این مرورگر منع می شوند و وبسایت ها نیز باید در نمایش تبلیغات تابع قوانین Better Ads باشند، در غیر این صورت به هیچ عنوان نمی توانند آگهی های خود را به نمایش کاربران گوگل کروم بگذارند.

مطابق وعده های قبلی، این قابلیت به طور رسمی از فردا ۱۵ فوریه کار خود را در گوگل کروم آغاز خواهد کرد. در این سیستم جدید وبسایت ها بسته به تخلفات شان در نمایش تبلیغات مورد بررسی قرار گرفته و از سوی گوگل با سه درجه ارزیابی می شوند: Passing به معنای قبولی، Warning به معنی بودن روی مرز اخطار و در نهایت Failing به معنای مردودی.

صاحبان وبسایت ها از طریق صفحه ای به اسم Search Console، می توانند رتبه ای که از گوگل دریافت کرده اند را متوجه شده و در صورت نیاز اعتراضات خود را به گوش غول موتورهای جستجو برسانند.

اما تا زمانی که یک سایت درجه Failing را گرفته باشد، گوگل کروم کلیه تبلیغات آن را مسدود کرده و این موضوع را به اطلاع کاربران اپلیکیشن می رساند. گفتنی است که مسدودکننده تبلیغات کروم بر اساس فیلتر EasyList عمل می کند و روی پلتفرم های AdSense و DoubleClick گوگل هم اثر گذار است.

به گفته گوگل تا پایان دوازدهم فوریه، ۴۲ درصد از وبسایت هایی که استانداردهای ائتلاف Better Ads را رعایت نمی کردند شیوه نمایش تبلیغات خود را اصلاح کرده اند که از همین حالا نشان می دهد گوگل سیاست درستی را برای مبارزه با تبلیغات آزاردهنده اتخاذ کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • nexaen
    nexaen | ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

    پیشنهاد میدم از افزونه ی uBlock Origin استفاده کنین - راهنمای نصب افزونه رو میتونین از اینجا ببینین: http://mynext.pro/uBO_installation_help_Farsi.pdf
    همینطور با اضافه کردن این لیست پشتیبانی از سایت های فارسی زبان هم به افزونه اضافه میشه: http://mynext.pro/BLF.txt

مطالب پیشنهادی