ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طرح های تازه ARM برای چیپ های مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی شدند

کمپانی انگلیسی ARM به تازگی از طرح دو چیپ پردازنده جدید رونمایی کرده و نوید تحول ظرفیت محاسباتی برای کمپانی های سازنده گجت های مبتنی بر هوش مصنوعی را داده است. [digipullqoute place="left"]ARM حق استفاده ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

کمپانی انگلیسی ARM به تازگی از طرح دو چیپ پردازنده جدید رونمایی کرده و نوید تحول ظرفیت محاسباتی برای کمپانی های سازنده گجت های مبتنی بر هوش مصنوعی را داده است.

ARM حق استفاده از طرح های پردازنده ها را در اختیار شرکت های سازنده چیپ قرار می دهد

شرکت ARM که اکنون مالکیت آن در اختیار کمپانی SoftBank است، طرح پردازنده هایی را تولید می کند که سایر کمپانی ها می توانند حق امتیاز آنها را خریده و بر اساس نیاز خود در طراحی چیپست های تولیدی خود استفاده نمایند. تاکنون شرکت های تولید کننده چیپ بسیاری از جمله برادکام مشتری ARM بوده اند. همچنین کمپانی های تولید کننده سخت افزار از جمله اپل از خریداران طرح های آن هستند.

طرح های جدید شامل دو پردازنده هستند؛ پردازنده مبتنی بر یادگیری ماشینی که به پردازنده های ML مشهور هستند و می توانند سرعت اجرای کاربردهای مبتنی بر هوش مصنوعی، از ترجمه تا شناسایی چهره را بهبود دهند. دیگری پردازنده تشخیص شیء (موسوم به پردازنده OD) که در واقع نسل دوم این پردازنده های ARM هستند و به منظور پردازش داده های بصری و شناسایی اشیا و افراد بهبود یافته اند.

طرح پردازنده های جدید می توانند در موبایل ها و پهپادها به کار روند

پردازنده های مبتنی بر یادگیری ماشین می توانند در موبایل ها و تبلت ها به کار روند، در حالی که پردازنده های تشخیص شیء قابلیت استفاده در طیف وسیعی از گجت ها از دوربین های هوشمند تا پهپادها را دارند. البته هر دو این پردازنده ها می توانند در یک چیپست واحد با هم ادغام شوند و قابلیت های متنوع خود را برای گجت ها فراهم نمایند. با این حال ARM در این زمینه تنها نیست و شرکت هایی از جمله کوالکام، اینتل و گوگل در حال توسعه فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی خود هستند.

بنا بر گزارش ها ARM در حال مذاکره با کمپانی های سازنده تلفن های هوشمند برای فروش لایسنس استفاده از طرح پردازنده های مبتنی بر یادگیری ماشین است. البته نام این کمپانی ها اعلام نشده. یادآوری می کنیم که در حال حاضر شرکت های سازنده موبایل محدودی از چیپست های بهره مند از قابلیت های هوش مصنوعی استفاده می کنند.

ARM در این زمینه رقبایی از جمله اینتل، کوالکام و گوگل دارد

به عنوان نمونه هواوی در میت 10 (بررسی دیجیاتو) و اپل در آیفون 10 (بررسی دیجیاتو) از چیپست های دارای این قابلیت استفاده کرده اند. به این ترتیب تولید طرح های جدید ARM موجب می شود در آینده شاهد عرضه موبایل های بیشتری با قابلیت های هوش مصنوعی پیشرفته باشیم.

انتظار می رود طرح پردازنده های تشخیص شیء تا انتهای ماه جاری میلادی برای مشتریان صنعتی عرضه شود و از سوی دیگر طرح پردازنده های مبتنی بر یادگیری ماشین در حدود میانه های سال 2018 آماده عرضه باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی