ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آغاز عرضه رسمی محصولات مینی در جزیره کیش توسط پرشیان خودرو

به تازگی شرکت پرشیان خودرو کیش وابسته به پرشیا خودرو با حضور شهروندان کیش افتتاح و فعالیت خود را در زمینه عرضه محصولات بی ام و و مینی آغاز کرد. گارانتی خودرو های عرضه شده ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۲

به تازگی شرکت پرشیان خودرو کیش وابسته به پرشیا خودرو با حضور شهروندان کیش افتتاح و فعالیت خود را در زمینه عرضه محصولات بی ام و و مینی آغاز کرد.

گارانتی خودرو های عرضه شده توسط پرشیان خودرو کیش در این جزیره 2 سال یا 40 هزار کیلومتر می رسد.

در جزیره کیش معمولا واردات خودرو به مناطق آزاد توسط نمایشگاه داران انجام شده و اکثر خودرو ها فاقد گارانتی هستند.

همین فقدان گارانتی بر روی خودروهای مناطق آزاد یکی بزرگترین نقاط ضعف آن ها در مقابل خودروهای پلاک ملی است.

از این رو عرضه رسمی خودرو های بی ام و و مینی با گارانتی در این جزیره می تواند جالب توجه باشد.

همچنین در کنار عرضه رسمی خودرو های این دو برند خوش نام اروپایی، لوازم جانبی آن ها نیز توسط این شرکت به کیشوندان عرضه خواهد شد.

در حال حاضر به دلیل محدودیت های جدید واردات خودرو به مناطق آزاد تنها دو مدل خودرو در روز افتتاحیه به نمایش در آمد اما گفته می شود به زودی مدل های بیشتر به سبد محصولات اضافه خواهد شد.

اولین حضور رسمی مینی در ایران

برند مینی از زمانی که به گروه خودروسازی بی ام و واگزار شده، اولین حضور رسمی خود را توسط پرشیان خودرو کیش در ایران تجربه می کند.

این شرکت خودروسازی که در سال 2000 تا کنون تحت نظارت بی ام و به ساخت خودرو پرداخته و در این بازه زمانی 18 ساله تنوع و کیفیت محصولات آن به میزان قابل توجهی بالا رفته است.

نسخه های کلاسیک مینی در کشورمان موجود بوده اما تا کنون هیچگاه مدل های جدید آن به صورت رسمی در ایران عرضه نشده است.

در روز افتتاحیه شرکت پرشیان خودرو، تنها مدل مینی کوپر 5 درب به نمایش در آمد اما به گفته مدیران این شرکت قرار است به زودی مدل های مینی کوپر S 5 درب، مینی کوپر S کلاب من و مینی کوپر S کانتری من ALL4 نیز به جمع مدل های مینی در جزیره کیش اضافه شود.

دو مدل مینی کوپر 5 درب و مینی کوپر S 5 درب در کلاس هاچ بک های کوچک و مینی کوپر S کلاب و مینی کوپر S کانتری من ALL4 به ترتیب در کلاس خودرو های چند منظوره و شاسی بلند کوچک قرار می گیرند.

گفته می شود دیگر مدل های مینی ظرف یک هفته آینده به شوروم پرشیان خودرو اضافه خواهد شد. در حال حاضر مینی کوپر 5 درب که به عنوان اولین محصول مینی برای جزیره کیش در نظر گرفته شده ارزان ترین خودروی مینی در میان مدل های نام برده محسوب می شود.

البته گفته شده است که خودروی مینی کابریو نیز در دستور کار واردات قرار گرفته و باید دید که آیا در آینده شاهد حضور این مدل در کشور خواهیم بود یا نه؟

مینی کوپر 5 درب

مینی کوپر 5 در از یک پیشرانه 3 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژر سود می برد که توسط مهندسین باتجربه و تکنولوژی بالای بی ام و ساخته شده است.

به همین دلیل همین پیشرانه کوچک بازده بالایی داشته و توانایی تولید 136 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور را دارد.

به لطف بازده بالای پیشرانه و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک این مدا در عرض 8.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و در هر صد کیلومتر به صورت ترکیبی تنها به 4.8 لیتر بنزین نیاز دارد.

این مینی جذاب در نسخه فول آپشن به آپشن های مدرنی همچون سیستم صوتی Harman Kardon، آینه های بیرونی برقی حساس به نور، سقف پاناروما برقی، آینه داخلی حساس به نور، صندلی های جلو اسپرت مجهز به سیستم گرمکن، سیستم تهویه هوای هوشمند دوگانه، پکیج نورپردازی داخلی (نارنجی)، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور باران، چرخش نور چراغ های جلو هماهنگ با فرمان، سیستم های کمکی راننده، سیستم هوشمند فنر بندی اسپرت، سیستم باز و بسته شدن درب ها بدون سوئیچ، دوربین، حالت های رانندگی مینی، کروز کنترل هوشمند، سیستم کمکی پارک، نمایشگر اطلاعات بر روی شیشه مینی و ... مجهز است.

گفته می شود قیمت مدل های موجود در روز افتتاحیه 170 میلیون تومان است.

بی ام و سری یک 5 درب

در شوروم پرشیان خودرو علاوه بر دو دستگاه مینی کوپر 5 درب، سه دستگاه بی ام و سری یک 5 درب نیز حضور داشت. هر 3 بی ام و مورد نظر، نسخه 120i هستند که پیش از این نیز توسط پرشیاخودرو در بازار خودرویی کشور نیز عرضه شده بود.

این خودرو مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژر با کد N20 است با موتور بی ام و 320 و 520 یکسان است و 184 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می دهد. 120i نیروی تولیدی خود را با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب هدایت می کند.

این هاچ بک آلمانی بر خلاف اکثر هاچ بک ها، دارای پلت فرم دیفرانسیل عقب است. درون کابین نسخه فول آپشن 120i شما می توانید از امکاناتی همچون سیستم خاموش و روشن شدن اتومات، باز کردن درب و روشن کردن بدون سوئیچ، دوربین عقب، صندلی های اسپرت برقی حافظه دار مجهز به گرمکن و با قابلیت پر کننده گودی کمر در ردیف جلو، سانروف، رادار تغییر خطوط، رادار عابر پیاده، کروز کنترل، سنسور پارک، سنسور نور، سنسور باران، فنربندی اسپرت، آینه های داخلی و بیرونی ضد انعکاس نور و ... بهره مند شوید.

گفته می شود بی ام و های مورد نظر در بازه قیمتی 207 تا 215 میلیون تومان به فروش می رسند. 120i مورد نظر متعلق به فیس لیفت نسل دوم سری یک می باشد که از سال 2015 به بازار های جهانی عرضه می گردد.

بی ام و های بیشتر در راه است

عرضه محصولات بی ام و در منطقه آزاد تنها به سری یک ختم نشده و در آینده باید منتظر عرضه مدل های بیشتر باشیم. با توجه به شرایط موجود در زمینه واردات خودرو، مدل هایی که می توان ورودشان به منطقه آزاد را پیش بینی کرد سری 2 کوپه، سری 2 کانورتیبل، سری 2 اکتیو تورر، سری 3 سدان، X1 و X2 هستند.

اما اگر محدودیت های ارز و حجم پیشرانه در مناطق آزاد برداشته شود، حتی می توان شاهد ورود مدل هایی همچون سری 4، سری 5، سری 6، سری 7، X3، i3 و i8 بود. در جزیره تعداد بی ام و های موجود کم نبوده و این نشان از محبوبیت این برند آلمانی در کیش دارد.

پس از افتتاح نمایشگاه فروش پرشیان خودرو کیش، گفته می شود در آینده بخش خدمات پس از فروش این شرکت نیز در جزیره کیش راه اندازی خواهد شد. این مرکز ارائه دهنده خدمات به خودرو های بی ام و و مینی بوده که از نظر مشخصات فنی نکته اشتراک های زیادی دارند.

پیش بینی می شود خودرو های کانورتیبل بی ام و با توجه به شرایط آب و هوایی جزیره، فروش خوبی را در کیش تجربه کنند.

در حال حاضر بی ام و یکی از بزرگترین عرضه کنندگان خودروهای پریمیوم در جهان بوده که طیف وسیعی از تنوع خودرو ها را در رنج قیمت 170 میلیون تا بیش از یک میلیارد تومان به بازار های جهانی عرضه می کند.

تنها بی ام و M4 ایران مهمان ویژه مراسم

خودرویی که در تصویر مشاهده می کنید تنها بی ام و M4 موجود در کشور می باشد. این خودرو که تنها یک دستگاه از آن وارد ایران شده در حال حاضر در جزیره کیش به سر می برد. M4 مورد نظر از نوع کانورتیبل بوده و به رنگ خاص بی ام و با نام Austin Yellow مزین است.

کمپانی بی ام و از یک قلب تپنده 6 سیلندر 3 لیتری توربوشارژر برای به حرکت در آوردن M4 استفاده کرده که 431 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

نیروی تولیدی توسط یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می شود تا M4 با وجود سقف فلزی متحرک سنگین وزن، تنها در عرض 4.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

M4 مورد نظر به عنوان خاص ترین بی ام و مدرن موجود در کشور به عنوان یک خودروی نمایشی در شوروم پرشیان خودرو حاضر شده بود. این کانورتیبل اسپرت جمع و جور از سال 2014 جایگزین M3 کانورتیبل شده و اولین نسل از M4 به حساب می آید.

در حال حاضر نسخه صفر کیلومتر این بی ام و در کشور های حاشیه خلیج فارس 450 هزار تا 460 هزار درهم قیمت داشته که با توجه به نرج ارز روز و احتساب هزینه های جانبی همچون هزینه حمل و نقل و عوارض پلاک منطقه آزاد و ... چیزی حدود630 میلیون تا 650 میلیون تومان قیمت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی