ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نسل دوم بی ام و X4 2018 معرفی شد

سال 2014 میلادی بود که بی ام و SUV جدید خود تحت نام X4 را معرفی کرد. گرچه این خودرو در بازارهای جهانی با رقبای سرسختی همچون پورشه ماکان و رنجرور ایووک مواجه شد. حال ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

سال 2014 میلادی بود که بی ام و SUV جدید خود تحت نام X4 را معرفی کرد. گرچه این خودرو در بازارهای جهانی با رقبای سرسختی همچون پورشه ماکان و رنجرور ایووک مواجه شد.

حال پس از رونمایی از نسل جدید X3 به روال گذشته بی ام و X4 با طراحی ظاهری متفاوت بر پایه همان پلت فرم توسط بی ام و رونمایی شده است. این دو SUV در کارخانه Spartanburg کشور آمریکا تولید خواهند شد.

X4 در نمایشگاه ژنو در مقابل دیدگان علاقه مندانش قرار خواهد گرفت و قیمت پایه آن به نسبت نسل قبلی افزایش پیدا کرده است. نسل قبلی این SUV در کشور انگلستان با قیمت پایه 38.540 پوند عرضه می شد که حال این رقم به 42.900 پوند افزایش پیدا کرده است. بی ام و قول آن را داده که این نسل یک قدم رو به جلو در زمینه دینامیک رانندگی و هندلینگ به نسبت نسل قبل خود باشد.

در حال حاضر بی ام و این SUV را تحت 4 مدل مختلف که شامل دو مدل بنزینی 4 سیلندر و 2 مدل دیزلی 4 سیلندر معرفی کرده است و در ماه آینده میلادی دو نسخه 6 سیلندر M-POWER نیز معرفی خواهد شد.

در مدل پایه یعنی xDrive20i موتور 2 لیتری 184 اسب بخار قدرت تولید می کند. در مدل بالاتر یعنی xDrive30i قدرت موتور به 252 اسب بخار می رسد. این مدل از صفرتا100 را در عرض 6.3 ثانیه پر می کند.

مدل 6 سیلندر از قوای محرکه مشابه با X3 M40i قدرت خواهد گرفت که یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر است و توانایی تولید 360 اسب بخار قدرت را دارد. همچنین گشتاور آن به صورت اختصاصی  برای X4 بیشتر شده است. در نتیجه این مدل توانایی رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را در عرض 4.8 ثانیه دارد.

با این که این مدل به نسبت نسل قبلی خود ابعاد بزرگ تری دارد اما در حدود 50 کیلوگرم سبک تر است. ارتفاع کلی خودرو درحدود 3mm کاهش پیدا کرده  و فاصله محوری 54 mm افزایش پیدا کرده است. بی ام و ادعا می کند که تقسیم وزن این خودرو به صورت 50:50  است.

در داخل اتاق با زبان طراحی مشابه با نسل جدید X3 طرف هستیم اما بی ام و عنوان کرده که کیفیت قطعات کار شده در داخل اتاق بالاتر از X3 است و از آخرین مدل جوی استیک دنده در این SUV استفاده کرده است.

سیستم اطلاعات و سرگرمی بی ام و نیز بر روی یک صفحه نمایش لمسی که به صورت استاندارد 6.5 اینچ و به صورت اپشنال 10.3 اینچ است به نمایش در می آید.

با افزایش فاصله محوری فضای پای سرنشینان عقب به میزان 27 mm بهبود پیدا کرده است. همچنین فضای صندوق به 525 لیتر رسیده است.

جعبه دنده 8 سرعته استپ ترونیک نیز وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد و به وسیله آخرین نسخه سیستم چهار چرخ متحرک بی ام و به صورت الکترونیکی قدرت را بین چرخ ها تقسیم می کند.

همانند مدل X3 بی ام از تعلیق دوبل جناقی در محور جلو استفاده کرده است. فرمان آن نیز از نوع الکترو-مکانیکی است. بی ام و چرخ های 18 تا 20 اینچی را برای این مدل در نظر گرفته است.

بی ام و اعلام کرده که با توجه به ارتفاع 204 mm و توانایی حرکت در عمق 500 mm آب و زاویه ورود و خروج به ترتیب 19.4 و 25.7 درجه می تواند از پس یک سفر خارج جاده ای متوسط بر بیاید.

برای مقایسه این اعداد به ترتیب در پایه ای ترین مدل رنجرور ایووک 213 mm 500 mm و 22 و 23.2 درجه است. همانند ایووک بی ام و از سیستم کمکی و کنترلی خودرو در مسیرهای سراشیبی به صورت استاندارد بهره می برد.

به صورت فنی این خودرو رقیب ولوو XC60 و رنجرور ایووک است اما باید با رقبایی همچون مرسدس بنز GLC رقابت کند.

با این که این سگمنت بسیار رو به رشد است اما مدل قبلی X4 شکست بسیار سختی از مرسدس بنز GLC کوپه خورده است. کل فروش جهانی X4 در سال میلادی گذشته با 9.2 درصد کاهش به 48.595 دستگاه رسید. در حالی که فروش GLC و GLC کوپه به رقم رعب آور 325.061 دستگاه رسیده بود.

آئودی Q5 نیز در حدود 275.790 دستگاه در سال گذشته فروخته است.

گرچه بی ام و هرگز به دنبال رسیدن به چنین ارقامی نبوده و بی ام و X3 که گزینه ارزان تری برای خریدارن به شمار می رود در سال گذشته بیش از 139.457 دستگاه فروخته است. اما بی ام و به دنبال این است که با نسل جدید X4 بتواند از موفقیت های مدل GLC بکاهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی