ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تیم کوک
تکنولوژی

تیم کوک از انتقال دارایی های اپل به آمریکا و آموزش جانشین خود سخن گفت

دیروز جلسه سهامدارن اپل در سالن آمفی تأتر استیو جابز مقر جدید اپل برگزار شد و شرکت کنندگان علاوه بر رأی گیری پیشنهادات ارائه شده از سوی صاحبان سهام، سوالات خود از تیم کوک، مدیر ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۳:۴۵

دیروز جلسه سهامدارن اپل در سالن آمفی تأتر استیو جابز مقر جدید اپل برگزار شد و شرکت کنندگان علاوه بر رأی گیری پیشنهادات ارائه شده از سوی صاحبان سهام، سوالات خود از تیم کوک، مدیر عامل این کمپانی را مطرح کردند.

در این رویداد هنگامی که از کوک در مورد افزایش سود سهام اپل در صورت انتقال صدها میلیارد دلار دارایی های این کمپانی از کشورهای دیگر به آمریکا، سوال شد، او اعلام کرد که طرفدار این ایده نیست.

گمانه زنی ها از انتقال دارایی های خارج از آمریکای اپل به این کشور، پس از آن مطرح شد که قوانین مالیاتی این کشور اخیراً تغییر کرد و به کمپانی ها امکان می دهد دارایی های خود را با نرخ مالیات پایین تری نسبت به گذشته به آمریکا وارد کنند. البته کوک در نهایت اعلام کرده که مدیریت و اعضای هیئت مدیره نسبت به انجام این کار اصرار دارند.

سهامدارن همچنین با پیشنهادی مخالفت کردند که بر اساس آن قوانین اجازه یافتن سهامداران برای نامزد شدن در هیئت مدیره تسهیل می شد.

پیشنهاد دیگری که با آن مخالفت شد به ایجاد هیئت ویژه ای در این کمپانی به منظور نظارت بر شرایط کاری و برخی مسائل دیگر، و نیز گزارش عمومی آنها مرتبط بود که با مخالفت 94.4 درصد از سهامداران اپل مواجه شد. البته اپل نیز به سهامداران پیشنهاد کرده بود که با هر دو این موارد مخالفت کنند.

در این نشست، تیم کوک به موارد دیگری از جمله رشد کمتر از انتظار پرداخت موبایل (اپل پِی) اشاره کرد. البته به ادعای او آینده خارق العاده ای پیش روی این پلتفرم خواهد بود. او همچنین به صراحت در مورد طرح های خود برای جانشینش صحبت کرد و در این مورد اعلام نمود که یکی از مهمترین وظایفش به عنوان مدیر عامل «انتقال عصای» کمپانی (سکان هدایت) به یک رهبر جدید است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ahosein
    ahosein | ۲۶ بهمن ۱۳۹۶

    ای کاش تو ایران مسئولان گاگول ما به جانشینشون آموزش میدادن !

  • omid hedayatnej
    omid hedayatnej | ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

    خیلی خوبه آموزش جانشین

مطالب پیشنهادی