ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خانواده شیائومی «ردمی نوت 5» رسماً معرفی شد؛ اقتصادی هایی در پوستین پرچمدار

اسمارت فون Redmi Note 4 که طی سال گذشته میلادی به بازار آمد، پر فروش ترین موبایل سال 2017 در کشور هند بود و حالا کمپانی شیائومی از خانواده Redmi Note 5 رونمایی کرده که ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

اسمارت فون Redmi Note 4 که طی سال گذشته میلادی به بازار آمد، پر فروش ترین موبایل سال 2017 در کشور هند بود و حالا کمپانی شیائومی از خانواده Redmi Note 5 رونمایی کرده که در قلب خود همان اسمارت فون سابق است اما این بار با مشخصات سخت افزاری بسیار بهتر.

ردمی نوت 5 همراه با همان چیپست اسنپدراگون 625 مدل قبلی عرضه می شود و در دو مدل با 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی یا 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی به دست مشتریان می رسد.

شیائومی ردمی نوت 5

در همین حال، موبایل ردمی نوت 5 پرو برای افرادی ساخته شده که به دنبال قدرت پردازشی هرچه بیشتر هستند و چیپست اسنپدراگون 636 با تکنولوژی هسته های Kryo را در خود جای می دهد. حافظه رم این مدل گران قیمت تر نیز برابر با 4 یا 6 گیگابایت است که سبب می شود ردمی نوت 5 پرو، موبایلی تحسین برانگیز در دسته بندی اقتصادی باشد.

هر دو عضو خانواده ردمی نوت 5، به نمایشگر 5.99 اینچی با رزولوشن FullHD+ و نسبت ابعاد 18:9 مجهز شده اند و با حاشیه های اندکی که دارند، همچون پرچمداران گران قیمت موجود در بازار به نظر می رسند. در قیاس با نمایشگرهای سنتی 5.5 اینچی، ابعاد ردمی نوت 5 و نوت 5 پرو تفاوتی با سابق نکرده اما به لطف حاشیه های کمتر، 12.5 درصد دیگر از پنل جلویی به نمایشگر اختصاص یافته.

گذشته از پردازنده و حافظه رم، بزرگ ترین وجه تمایز دو دستگاه در دوربین آنها ظاهر می شود. در حالی که ردمی نوت 5 به دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با گشودگی دهانه لنز f/2.2 مجهز شده، ردمی نوت 5 پرو از دوربینی دوگانه (متشکل از دو سنسور 12 و 5 مگاپیکسلی) بهره می برد تا امکان تصویربرداری پرتره را مهیا سازد. دوربین سلفی و 20 مگاپیکسلی مدل پرو هم از سنسور IMX376 سونی بهره می برد و در کنار الگوریتم هوش مصنوعی Beautify 4.0 خود شیائومی، تصاویر سلفی جذابی ثبت می کند.

تازه ترین دیوایس های شیائومی به صورت پیش فرض همراه با آخرین ورژن از رابط کاربری MIUI عرضه می شوند که براساس اندروید نوقا ساخته شده؛ بنابراین یکی از معدود نقطه ضعف های خانواده ردمی نوت 5، عدم بهره گیری از تازه ترین ورژن اندروید در سال 2018 است.

در نهایت گفتنی است که موبایل های سری ردمی نوت 5، در چهار رنگ مشکی، طلایی، رزگلد و آبی روانه بازار خواهند شد و یک قاب محافظ نیز داخل جعبه آنها قرار گرفته. از نظر قیمت، دو مدل 32 و 64 گیگابایتی ردمی نوت 5 به ترتیب 156 و 187 دلار قیمت گذاری شده اند. از طرف دیگر، مدل پرو هم در دو نسخه با حافظه رم 4 و 6 گیگابایتی عرضه می گردد که آنها نیز به ترتیب 218 و 264 دلار قیمت دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • | ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

    فک کنم باید میگفتین پرچمداری در پوستین اقتصادی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی