مدت زیادی از واگذاری تیم توسعه موبایل های پیکسل اچ تی سی به گوگل نمی گذرد و حالا خبر رسیده که شرکت تایوانی مدیر واحد موبایل خود را هم از دست داده است.

چیالین چنگ که در آوریل سال ۲۰۱۲ به عنوان مدیر ارشد مالی به این شرکت ملحق شد، طبق اعلام اچ تی سی به خاطر پاره ای مسائل شخصی از سمت مدیریت بخش موبایل و گجت های هوشمند این شرکت کناره گیری کرده است.

هنوز حرفی در مورد اینکه چه کسی قرار است جایگزین وی شود به میان نیامده و این یعنی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت، خانم چر ونگ، تا زمان پیدا کردن جایگزین برای او روزهای پرمشغله ای را پشت سر خواهد گذاشت.

اچ تی سی در توضیح این تغییر بیانیه ای به شرح زیر را برای انگجت ارسال کرده است:

ما تایید میکنیم که چیالین چنگ از سمت خود به عنوان رئیس واحد موبایل و گجت های هوشمند استعفا داده است. از او به خاطر زحماتش در شرکت طی شش سال گذشته سپاسگزاریم و آرزوی موفقیت دارید.

البته اینکه آقای چنگ درست قبل از آغاز تعطیلات سال نوی چینی از سمت خود استعفا داده اندکی سوال برانگیز است اما با درنظر داشتن عملکرد ضعیف اچ تی سی در بازار موبایل (خصوصا چین) این اقدام وی چندان هم تعجب برانگیز نیست.

ناگفته نماند که اچ تی سی برای بازگشت به روزهای اوج خود از هیچ تلاشی فروگذاری نکرد اما تلاش هایش به نتیجه مطلوب نرسید. این شرکت در آخرین گزارش مالی سه ماهه خود (سه ماهه سوم) با زیان خالص ۱۰۳ میلیون دلاری روبرو شد که دست برقضا مصادف بود با دهمین فصل زیان ده متوالی آن. طبق اعلام شرکت تایوانی TrendForce که در زمینه تحلیل بازار فعالیت دارد حجم تولیدات موبایل اچ تی سی در سال گذشته افتی قابل توجه را پیدا کرد و به رقم کمتر از ده میلیون دستگاه رسید.

با در نظر داشتن همین مساله نیز اچ تی سی هدف فروش دو میلیون عددی را برای پرچمدار تازه اش در نظر گرفته و قصد دارد تولید باقی موبایل هایش را به شرکت های دیگر بسپارد.