ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

چه ویژگی های جدیدی به iOS 12 اضافه خواهند شد؟

اگرچه اپل ویژگی های مهم سیستم عامل های iOS و macOS را در آپدیت های بزرگ سالیانه به دست کاربران می رساند اما اخیرا این استراتژی دو مشکل عمده برای این کمپانی به وجود آورده ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۲:۵۷

اگرچه اپل ویژگی های مهم سیستم عامل های iOS و macOS را در آپدیت های بزرگ سالیانه به دست کاربران می رساند اما اخیرا این استراتژی دو مشکل عمده برای این کمپانی به وجود آورده است؛ بعضی از قابلیت های جدید پلتفرم های اپل بیش از اندازه تاخیر خورده اند و از آن طرف در آپدیت های اخیر، باگ های زیادی را می توان پیدا کرد.

در استراتژی جدید اپل، ویژگی های مهم تا زمانی که به مرحله عرضه نزدیک نشوند معرفی نخواهند شد

به نظر می رسد که همین مسئله باعث شده تا این کمپانی استراتژی اش را عوض کند. با توجه به گزارش منتشر شده از سوی Bloomberg News اپل تصمیم دارد تا برای افزایش کیفیت پلتفرم هایش دیگر همه ویژگی های مهم را به صورت سالانه معرفی نکند و برای بعضی از آن ها زمان بیشتری بگذارد:

در این استراتژی مهندسین اپل آزادی بیشتری دارند تا قابلیت هایی که هنوز به مرحله های نهایی عرضه نرسیده اند را به تاخیر بیاندازند. بنابراین به جای یک برنامه سالانه سنگین و گذاشتن تمام ویژگی ها در یک بروزرسانی بزرگ، آن ها آپدیت های دو سال یک بار را نیز در دستور کار خود برای iOS و macOS قرار می دهند.

البته اپل همچنان به بروزرسانی سالیانه سیستم عامل هایش ادامه می دهد ولی بعضی از ویژگی ها دیرتر معرفی و در نهایت عرضه می شوند. استراتژی جدید اپل که با عنوان یک «تغییر فرهنگی عمده» در گزارش Bloomberg News یاد شده بیشتر به خاطر مشکلاتی است که در بروزرسانی های اخیر این کمپانی دیده ایم.

ویژگی های iOS 12

اما در کنار این استراتژی، شاهد جزییات جدیدی از iOS 12 هم هستیم. در این نسخه از سیستم عامل آی او اس، اپلیکیشن تماس تصویری FaceTime از انیموجی های معروف اپل پشتیبانی خواهد کرد. بنابراین هنگام برقراری تماس های تصویری کاربران می توانند از چهره های مجازی انیموجی ها استفاده کنند.

جدا از این اپل برنامه دارد تا در آی او اس 12 بخش جستجوی آیفون را با دستیار هوشمند سیری یکپارچه تر کند. بهبود بخش Do Not Disturb، طراحی دوباره اپلیکیشن سهام Stocks و اضافه شدن حالت چند نفره به بازی های واقعیت افزوده از دیگر تغییرات iOS 12 هستند.

در گذشته نیز اخباری منتشر شده بود که نشان می داد احتمالا توسعه دهندگان به کمک بروزرسانی های iOS 12 و macOS 10.14 بتوانند اپلیکیشن هایی با قابلیت کراس پلتفرم بسازند. یعنی با مشکلات کمتر می توان برنامه ها را برای هر سه پلتفرم آیفون، آیپد و مک ساخت و اجرا کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • hesam jalali moghaddam
    hesam jalali moghaddam | ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

    بعد از چندین ماه تحمل آیفون ۸ بالاخره فروختمش و یک نوت ۸ خریدم. واقعا کار با اندروید لذتبخش تره ... اگه بخوام توصیف کنم مثل اینه که از زندان آزاد شده باشی

  • علی رحیمی
    علی رحیمی | ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

    مثل این که قرار شده فایل منجر واسش بزارن بالاخره... ?

    • Aminpouyan
      Aminpouyan | ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

      این گوشی اپل ایکس منو یاد گوشی کشویی 10 سال پیشم میندازه ???

مطالب پیشنهادی