ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پردازنده های دسکتاپ رایزن 3 و 5 شرکت AMD با پردازشگر گرافیکی رادئون معرفی شدند

کمپانی AMD به تازگی از دو پردازنده جدید دسکتاپ سری رایزن رونمایی کرده که به پردازشگر گرافیکی مجتمع رادئون مجهز هستند. یکی از این پردازنده ها 2400G از سری رایزن 5 و دیگری 2200G از ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۹:۲۵

کمپانی AMD به تازگی از دو پردازنده جدید دسکتاپ سری رایزن رونمایی کرده که به پردازشگر گرافیکی مجتمع رادئون مجهز هستند.

یکی از این پردازنده ها 2400G از سری رایزن 5 و دیگری 2200G از سری رایزن 3 است. هر دو آنها دارای 4 هسته فیزیکی هستند، در حالی که مدل اول 8 و مدل دوم 4 پردازنده منطقی دارد.

رایزن 5 جدید با قیمت 169 دلار به فروش می رسد و برای رایزن 3 نیز قیمت 99 دلار در نظر گرفته شده. بر اساس ادعای کمپانی AMD کاربرانی که این پردازنده ها را خریداری می کنند، نسبت به خرید پردازنده های اینتل و نیز کارت های گرافیک انویدیا با کارایی مشابه، مبلغ کمتری را هزینه می نمایند.

جدول مشخصات پردازنده های جدید AMD. رایزن 5 مدل 2400G حداکثر فرکانس 3.9 گیگاهرتز را ارائه می دهد. رایزن 3 مدل 2200G نیز حداکثر فرکانس 3.7 گیگاهرتزی دارد.

AMD همچنین ادعا کرده قدرت 2400G در حد پرازنده اینتل Core-i5-8400 به علاوه پردازشگر گرافیکی انویدیا GT 1030 است، در حالی که قیمت پردازنده AMD یاد شده صرفه جویی 100 دلاری را برای کاربران به همراه دارد.

یادآوری می کنیم که پیش از این همکاری مشابهی بین اینتل و AMD حاصل شده بود که در پی آن پردازنده های نسل هشتم ویژه لپتاپ Core i5 و Core i7 اینتل با پردازشگرهای گرافیک AMD همراه شده بودند. البته اینتل این پردازنده ها را برای لپتاپ های بالا رده در نظر گرفته بود، ولی نمونه های جدید AMD بیشتر کاربران گیمری را هدف قرار داده اند که قصد دارند کامپیوتر خود را با قیمت بسیار پایین تر و بدون نیاز به صرف هزینه بالا برای خرید کارت گرافیک جداگانه جمع کنند.

در نهایت باید گفت در حال حاضر AMD پردازنده های میان رده خود را با پردازشگرهای گرافیکی مجتمع همراه کرده و کاربرانی که قصد خرید پردازنده های بالارده سری رایزن 7 یا تردریپر این کمپانی را دارند، مجبور هستند کارت های گرافیک جداگانه ای را خریداری نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • I.G.I
    I.G.I | ۲۶ بهمن ۱۳۹۶

    gt 1030 یا gtx 1030 ?

مطالب پیشنهادی