ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Flippy؛ شرط اول: اینترنت را خاموش کنید

برای لذت بردن از بازی های استودیوی کچ اپ (Ketchapp) یک شرط خیلی مهم وجود دارد: اینترنت را خاموش کنید. خیلی از بازی های این توسعه دهنده حکم ماشین تبلیغاتی را دارند و با وجود ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

برای لذت بردن از بازی های استودیوی کچ اپ (Ketchapp) یک شرط خیلی مهم وجود دارد: اینترنت را خاموش کنید. خیلی از بازی های این توسعه دهنده حکم ماشین تبلیغاتی را دارند و با وجود ذات سرگرم کننده خود، به خاطر پخش تبلیغ های گوناگون تاثیر منفی زیادی روی تجربه مخاطب می گذارند.

بازی Flippy هم یکی دیگر از همین بازی ها است که طعم واقعی جذابیتش را تنها زمانی می توانید بچشید که آفلاین باشید. عنوانی که خیلی وقت بود از کچ اپ ندیده بودیم و بیشتر دوران طلایی فرانسوی ها را به یادمان می آورد. زمانی را می گوییم که تفاوت بین هر ساخته آن ها بیشتر از الان بود.

بازی تمام نکات مثبت چند ساخته اخیر کچ اپ را جمع کرده و توانسته بعضی از نقطه ضعف ها را نیز پوشش دهد. هم با یک طراحی گرافیکی جدیدتر که البته بی شباهت به Framed نیست رو به رو هستیم و هم گیم پلی با وجود شباهت های نسبی اش به Pivvot، یک تجربه متمایزتر و سرگرم کننده تر ارائه می دهد.

بازی Flippy

تقریبا همه چیز به قدری درست کنار یکدیگر قرار گرفته که سختی زیاد بازی جای اینکه همانند Finger Driver اذیت کننده باشد، برعکس مخاطب را به تجربه دوباره بازی ترغیب می کند. به همین خاطر بازی Flippy را می توانیم بهترین ساخته این استودیو در چند ماه گذشته و یکی از بهترین های کارنامه کچ اپ بنامیم.

مشابه بقیه بازی های کچ اپ، در اینجا نیز شخصیت داستان در مسیری بی پایان حرکت می کند و نباید بگذارید تله ها و موانع که در اینجا تیغ هایی قرمز رنگ هستند مانع دویدن او شوند. بنابراین پیش از رسیدن به این تیغ ها کافیست روی صفحه لمسی کلیک کنید تا او از طرف دیگر مسیر به راهش ادامه دهد.

البته قبل از رسیدن به تیغ ها، بازی با اشکال قرمز رنگی که روی جاده حضور دارند به مخاطب اخطار می دهد تا خودش را آماده کند ولی خوب، سرعت روند Flippy به قدری بالاست که گاهی اوقات اشتباه می کنید. هنگام لمس صفحه هم هیچ تاخیری وجود ندارد و شخصیت داستان به سرعت مسیرش را تغییر می دهد.

Flippy
در طول مسیر برجک های سبز رنگی وجود دارند که هنگام برخورد با آن ها سرعت کاراکتر بازی کم می شود.

اما چگونه رکورد بزنیم؟ در اینجا امتیازی که به دست می آورید به طول مسیری که رفتید ارتباط چندانی ندارد. در بازی، شخصیت های دیگری نیز وجود دارند که با رنگ مشابه مسیر در حال دویدن هستند. با گرفتن آن ها، امتیاز بیشتری کسب کرده و رکورد می زنید.

با وجود گیم پلی جذاب و سخت بازی Flippy، هنوز یکی از مشکلات بزرگ عناوین کچ اپ در این عنوان دیده می شود: خبری از آیتم هایی برای پیشرفت نیست. هر چند در طول انجام بازی می توانید قدرت هایی بگیرید و راحت تر رکورد بزنید ولی برای افزایش جذاب بازی امیدوار بودیم توسعه دهنده راه بازی هایی همانند BLUK را پیش بگیرد.

یعنی بعد از زدن رکورد مشخصی، یک جایزه که روی روند گیم پلی هم تاثیر می گذارد به دست بیاورید که این گونه نشد. البته در بازی Flippy می توانید با الماس هایی که دارید شخصیت های بیشتری آزاد کنید که اگر چه از لحاظ توانایی ها با یکدیگر متفاوت نیستند ولی به خاطر وجود انیمیشن های مختلف برای هر کدام، ارزش وقت گذاشتن را دارند.

Flippy Ketchapp
عکس وسط را ببینید، نمایش تبلیغ در پایین صفحه وقتی آنلاین هستید یکی از بزرگترین مشکلات بازی های کچ اپ است.

از دیدگاه گرافیک با یکی از خوب های کچ اپ رو به رو هستیم. بعد از هر باخت و شروع دوباره، رنگ بندی محیط تغییر می کند. جدا از اینکه توسعه دهنده این قابلیت را برای کاربر قرار داده تا بین شب و روز یکی را انتخاب کند. تمام این ویژگی ها دست به دست هم داده اند تا بازی از لحاظ بصری خسته کننده نشود.

عملکرد بخش شنیداری حتی بهتر از قسمت گرافیک است. برای هر نوع محیط یک موسیقی مختلف گذاشته شده که همه آن ها به خوبی آدرنالین خون بازیکن را بالاتر می روند. کمبود این ویژگی نه فقط در ساخته های قبلی کچ اپ، بلکه در خیلی از بازی های آرکید به چشم می خورد.

بازی Flippy یکی از سرگرم کننده ترین عناوین سخت کچ اپ به شمار می رود. بازی فراتر از استانداردهای فرانسوی ها پیش نمی رود و اگر هم بخواهیم دقیق تر نگاه کنیم، ترکیبی از چند عنوان بزرگ است ولی نکته مهم تر اینجاست که کچ اپ به درستی توانسته از بقیه بازی ها الهام بگیرد و به هدفش که ارائه یک تجربه سرگرم کننده است، برسد.

Flippy

Flippy

سازنده: Ketchapp قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 40.2 / 20.35 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Rezagamee
    Rezagamee | ۲۶ بهمن ۱۳۹۶

    بازی های ساخت کچ اپ ارامش بخش و ِلذت بخش هستن. واقعا دمشون گرم

  • δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی)
    δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی) | ۲۶ بهمن ۱۳۹۶

    دیگه گند تبلیغات تو بازی های موبایلی درومده...
    هر بازی رایگانی پیدا کردین که آفلاین بود باید اینترنتو قطع کنین!!!!

  • احد وصال
    احد وصال | ۲۶ بهمن ۱۳۹۶

    بازی های کچ اپ همیشه عالی بودند ..اگه دقت کنید90 درصد بازی های منتشر شده توسط این شرکت میانگین امتیازی 4.2 به بالا رو دارند تو گوگل پلی ..من از همون بازی های ابتدایی مثل two car ..امازینگ بریک یا استیک هیرو با بازی های این شرکت سرگرم شدم تا به امروز ..و بعضی بازی هاش رو هیچ وقت پاک نکردم ..و همیشه باهاشون مشغولم ..بازی های این شرکت در واقع بهترین بازی هایی هستند که میشه در زمان کوتاهی بین این همه مشغله ای که داریم باهاشون سرگرم شد ..و این نکته هم که گفتید کاملا درسته ..باید افلاین بازی کنید ..

مطالب پیشنهادی