ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوربین X-H1 فوجی فیلم Fujifilm
تکنولوژی

فوجی فیلم از دوربین X-H1 با تمرکز روی قابلیت های فیلمبرداری رونمایی کرد

کمپانی فوجی فیلم به تازگی از دوربین X-H1 رونمایی کرد. شاید در نگاه اول ظاهر بدنه و ابعاد آن سبب شود آن را در رده دوربین های عکاسی DSLR دسته بندی کنید، اما در اصل ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

کمپانی فوجی فیلم به تازگی از دوربین X-H1 رونمایی کرد. شاید در نگاه اول ظاهر بدنه و ابعاد آن سبب شود آن را در رده دوربین های عکاسی DSLR دسته بندی کنید، اما در اصل با محصولی مواجهیم که بیشتر یک دوربین فیلمبرداری نیمه حرفه ای در ابعاد کامپکت است. دوربینی که جای خالی آن در محصولات کمپانی ژاپنی به شدت احساس می شد.

دوربین جدید ژاپنی ها همانند نسل قبل خود (X-T2) مجهز به یک سنسور ۲۴ مگاپیکسلی از نوع «X-Trans III» و در ابعاد APS-C است. اما همان طور که پیش تر اشاره شد، به لطف برخی تغییرات و قابلیت های کاملاً جدیدی که فوجی فیلم برای آن در نظر گرفته، این دوربین تبدیل به گزینه ای ایدال برای ثبت ویدیوهای حرفه ای شده است.

ویژگی برتر این دوربین بهره مندی از لرزشگیر اپتیکال پنج محوره داخلی است

به طور حتم بهره مندی از لرزشگیر اپتیکال پنج محوره (IBIS) داخلی بزرگترین و منحصر به فرد ترین قابلیتی است که شرکت سازنده برای دوربین X-H1 در نظر گرفته است. به لطف این قابلیت کاربر می تواند بدون توجه به نوع لنز مورد استفاده و در هر شرایطی تصویری شفاف و بدون لرزش را در اختیار داشته باشد. به خصوص که بهترین لنزهای عرضه شده توسط Fujifilm معمولاً فاقد این قابلیت هستند.

دوربین مورد بحث می تواند ویدیوهایی را با کیفیت DCI 4K (رزولوشن ۲۱۶۰×۴۰۹۶) و با گاموت رنگ استاندارد Rec.2020 و با بیت ریت ۲۰۰Mbps به ثبت برساند. امکان گرفتن تصاویر اسلوموشن نیز با رزولوشن فول اچ دی و با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه وجود دارد.

کاربر دوربین X-H1 می تواند برای داشتن کیفیت صدای بهتر از میکروفن های حرفه ای اکسترنال استفاده نماید، ضمن این که کیفیت میکروفن داخلی این محصول نیز نسبت به نسل قبل به شکل قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.

علاوه بر این ها، یک حالت شبیه ساز فیلمبرداری جدید موسوم به Eterna نیز در دوربین جدید ژاپنی ها تعبیه شده که کنترل بیشتری را روی محدوده و دمای رنگ دلخواه (در مرحله تدوین) فراهم می آورد.

دوربین X-H1 فوجی فیلم Fujifilm

بر روی کاغذ دوربین X-H1 می تواند بسیاری از بزرگان همرده خود همچون GH5 پاناسونیک را شکست دهد، اما به نظر می رسد عمده مشتریان آن کسانی باشند که مدت هاست کاربر ساخته های فوجی فیلم بوده و همواره جای خالی یک دوربین حرفه ای با این ابعاد را برای ثبت ویدیوها در سبد محصولات این شرکت خالی می دیده اند.

با همه این ها نباید تصور کرد که محصول جدید Fujifilm در عرصه عکاسی حرف خاصی برای گفتن ندارد. به خصوص اگر این محصول را با تعدادی از لنزهای جدید و قدیمی های مشهور ساخت این شرکت همراه کنید.

دوربین X-H1 فوج فیلم قرار است از حدود دو ماه دیگر و با قیمت ۱۹۰۰ دلار در سرتاسر دنیا روانه بازارها شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی