ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برق مورد نیاز ایسلند برای استخراج بیت کوین از کل مصرف خانگی اش بیشتر است

به گفته‌ی کارشناسان، انرژی مصرفی ایسلند برای استخراج بیت کوین نسبت به مقدار انرژی مورد نیازش در بخش خانگی‌اش بیشتر است. در حال حاضر انرژی استفاده شده در استخراج بیت کوین کشور ایسلند روند به ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

به گفته‌ی کارشناسان، انرژی مصرفی ایسلند برای استخراج بیت کوین نسبت به مقدار انرژی مورد نیازش در بخش خانگی‌اش بیشتر است.

در حال حاضر انرژی استفاده شده در استخراج بیت کوین کشور ایسلند روند به شدت رو به رشدی را تجربه می کند و اطلاعات موجود نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۸ این میزان بیشتر از انرژی مصرفی کل ساکنین این کشور است.

«یوهان سیگوربرگسون» یکی از کارشناسان شرکت تولید انرژی ایسلندی HS Orka به خبرنگاران می‌گوید که این کشور نمی‌تواند انرژی مورد نیاز برخی دیتا سنتر‌های فعال در حوزه‌ استخراح بیت کوین را تامین کند.

فرآیند استخراج بیت کوین زمانی رخ می‌دهد که کامپیوتر‌ها از طریق حل کردن مسائل بسیار پیچیده‌ی، به عنوان جایزه‌ بیت کوین دریافت می کنند.

سیگوربرگسون در این باره به خبرنگاران خاطر نشان کرد که اکنون سالانه ۸۴۰ گیگاوات ساعت صرف فرآیند استخراج بیت کوین در کشور ایسلند می‌شود. این در حالی است که انرژی مصرف شده برای تامین برق خانگی کشور یاد شده تنها ۷۰۰ گیگاوات ساعت است.

کشور ایسلند بهشت استخراج بیت کوین است، چرا که هم نرخ انرژی و برق در این کشور پایین است، هم سرعت اینترنتش به علت استفاده از شبکه‌های فیبری- نوری بسیار بالاست.

به علاوه آب هوای سردسیری این کشور نقشی اساسی در داغ نشدن دستگاه‌های استخراج ارز مجازی ایفا می‌کند. حتما می دانید که پروسه‌ی تولید بیت کوین گرمای بسیار زیادی بوجود می‌ آورد و سرمای هوای ایسلند باعث شده شرکت‌ها از پرداخت هزینه های گزاف برای سرد کردن تجهیزاتشان معاف شوند.

اما به هر حال این فرآیند مقدار زیادی الکتریسته مصرف می‌کند. Genesis Mining یکی از معروف‌ترین شرکت‌های استخراج ارز دیجیتالی اخیراً سه کارخانه‌ی استخراج بیت کوین در این کشور افتتاح کرده است و مدیرعامل آن معتقد است که کمپانی‌اش به تنهایی یکی از بزرگترین مصرف کنندگان انرژی در ایسلند است.

به تازگی دولتمردان این کشور شرکت‌ها را به استخراج بیت کوین تشویق می‌کنند چرا که به باور آنها این امر می‌تواند قدمی مثبت در صنعت مالیات ایسلند بردارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • بهمن حق شناس
    بهمن حق شناس | ۲۶ بهمن ۱۳۹۶

    سرعت اینترنت بالاست چون فیبر نوری هستن؟
    من زنگ میزنم مخابرات میگم چرا حداکثر سرعتم 100 کیلوبایته میگه چون فیبر نوری هستی
    حرفی برای گفتن نمیمونه ، جهان آخریم

  • pine
    pine | ۲۶ بهمن ۱۳۹۶

    چه مسخره بازی شده این بیت کوین.اگر زحمت بکشید یک مقاله هم بنویسید که اینا چیو پردازش میکنن که تمومی نداره

مطالب پیشنهادی