ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

تعداد بینندگان پلتفرم استریم بازی Twitch از شبکه های MSNBC و CNN پیشی گرفت

شاید برای کسانی که به صورت روزانه صنعت بازی های رایانه ای یا ورزش های الکترونیکی را دنبال نمی کنند، Twitch اسم تازه ای باشد. Twitch.tv یک پلتفرم مخصوص استریم یا پخش زنده بازی های ...

مهران خاتمی
نوشته شده توسط مهران خاتمی | ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

شاید برای کسانی که به صورت روزانه صنعت بازی های رایانه ای یا ورزش های الکترونیکی را دنبال نمی کنند، Twitch اسم تازه ای باشد. Twitch.tv یک پلتفرم مخصوص استریم یا پخش زنده بازی های ویدیویی است که در سال 2011 آغاز به کار کرد.

کیفیت و پشتیبانی بسیار عالی سرویس توییچ باعث رشد روزافزون آن شد و چند وقتی است که این پلتفرم حیطه کاری خود را در زمینه سرگرمی گسترش داده و دیگر فقط مختص به بازی های ویدیویی نیست. مردم و تولیدکنندگان محتوا از همه جای جهان به توییچ می آیند تا در تجربه ضبط موسیقی، ساخت مجسمه، راه رفتن در خیابان و مهم تر از همه، بازی کردن با دیگران شریک شوند و این چیزی است که به سختی در برنامه های سنتی تلویزیون یافت می شود.

توییچ در آغاز زیرمجموعه یک سایت استریم بزرگ و کلی به نام Justin.tv بود، اما با رشد و موفقیت چشمگیر توییچ و کنار رفتن رقیبانی مثل Own3d.tv کم کم سایت Justin.tv تعطیل شد و شرکت اصلی مسئول این سایت ها نام خود را به Twitch Interactive تغییر داد. از سال 2014، توییچ به پلتفرم اصلی پوشش خبری نمایشگاه E3 تبدیل شد و این نشانگر میزان موفقیت این سایت و تضمین کننده رشد آن در آینده شد.

از همان اوایل سال 2014 شایعات و صحبت های مختلفی بود که توییچ قرار است توسط گوگل خریداری شود و به بخشی از سرویس استریمینگ YouTube تبدیل شود. با این حال، طبق گزارشات این معامله به نتیجه نرسید و مدت بسیار کمی پس از آن آمازون با پیشنهاد 970 میلیون دلار موفق شد این پلتفرم را کاملا از آن خود کند و حالا به نظر می رسد که چنین خریدی اصلا تصمیم بدی نبوده است.

در ماه گذشته یعنی ژانویه 2018 طبق آمار منتشر شده بیننده های همزمان سایت توییچ به 962,000 نفر رسید. این در حالی است که آمار شبکه های MSNBC و CNN در همان ماه به ترتیب 885,000 و 783,000 نفر بود. هر دوی این شبکه ها از نام های بزرگ و بسیار قدیمی شبکه های آمریکایی هستند و طرفداران زیادی دارند.

البته باید گفت با اینکه آمار بینندگان توییچ در ماه گذشته خوب بوده، هنوز هم راه زیادی برای رقابت با پرطرفدارترین شبکه های تلویزیونی آمریکایی دارد. در ژانویه 2018 شبکه های ESPN و Fox News هر کدام یک و نیم میلیون بیننده همزمان داشتند. یعنی 500,000 نفر بیشتر از بینندگان کنونی توییچ.

اما با توجه به رشد روزافزون توییچ همگام با صنعت بازی های ویدیویی و ورزش های الکترونیکی، ممکن است به زودی شاهد رقابت آن با نام های بزرگ صنعت سرگرمی باشیم. با نگاه کوتاهی به آینده نزدیک هم متوجه این امر خواهیم شد. وجود برنامه هایی نظیر Overwatch League در کنار بازی های بسیار پرطرفداری مثل Fortnite و PlayerUnknown's Battlegrounds فقط نشانگر افزایش بینندگان توییچ هستند. این فقط یک معنی دارد و آن هم این است که تلویزیون کابلی آمریکا رقیب جدیدی پیدا کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza sm
    reza sm | ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

    کارگروه مصادیق مجرمانه هم دید چه سرویس سرگرم کننده ایه جهت سرگرمی خودشون فیلترش کردن. (البته الان واسه بعضی آی اس پی ها فیلتر نیست)

مطالب پیشنهادی