ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت تازه بلک بری به طراحی متفاوت دوربین در موبایل های کشویی QWERTY اشاره دارد

کمپانی بلک بری به تازگی پتنتی تازه در سازمان جهانی مالکیت معنوی به ثبت رسانده که طراحی کاملاً تازه ای برای دوربین اسمارت فون را تشریح می کند. در این پتنت که روز 23 دسامبر ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

کمپانی بلک بری به تازگی پتنتی تازه در سازمان جهانی مالکیت معنوی به ثبت رسانده که طراحی کاملاً تازه ای برای دوربین اسمارت فون را تشریح می کند. در این پتنت که روز 23 دسامبر 2016 به ثبت رسیده اما حقوق آن سه روز پیش در اختیار بلک بری قرار گرفته، شاهد سیستم دوربینی هستیم که با موبایل های مجهز به کیبورد کشویی QWERTY -مثل BlackBerry Priv- سازگاری دارد.

این دوربین، روی لایه بیرونی دستگاه و در پشت قرار خواهد گرفت. بخش پشتی کیبورد QWERTY نیز شامل لنزی ثانویه به نام «لنز تبدیلی» خواهد بود که در مواقع خاص، با دوربین ادغام می شود. هنگامی که کیبورد QWERTY به پایین کشیده می شود، دوربین معمولی در اختیار کاربر خواهد بود؛ اما هنگامی که کیبورد به جای خود باز می گردد، دوربین اصلی و لنز تبدیلی، هم راستا می شوند و قابلیت های تصویربرداری بیشتری به ارمغان می آورند.

بلک بری

علاوه بر این، شرکت TCL که کمپانی مادر بلک بری به حساب می آید اخیراً علامت تجاری تازه ای به نام «Uni» به ثبت رسانده است. سال گذشته، این کمپانی درست پیش از کنگره جهانی موبایل، علامت تجاری KEYone را به ثبت رساند و اسمارت فونی با این نام، طی همین رویداد معرفی شد. اما TCL یک هدست واقعیت مجازی به نام Uni360 نیز دارد که احتمالاً علامت تجاری اخیر، به آن مرتبط باشد و نه سیستم دوربین بلک بری.

بلک بری می گوید در حال حاضر دو موبایل در دست توسعه تازه دارد که هر دوی آنها طی سال جاری میلادی همراه با کیبورد فیزیکی QWERTY عرضه می شوند. یکی از این موبایل ظاهراً از کیبورد کشویی بهره مند شده، اما با توجه به موفقیت BlackBerry KEYone به نظر می رسد که مردم واقعاً عاشق طراحی غیرکشویی کیبورد آن شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۲ اسفند ۱۳۹۶

    چیزی که از بلکبری میخوام اینه که کیبوردش حروف فارسی هم داشته باشه و زبون فارسی هم پشتیبانی کنه
    کیبورد کشویی از بالا به پایین و از چپ به راست خیلی باحالن
    شرکت ها به فکر این نیستند که یه کیبورد کوچیک که وصل شه به گوشی ارائه کنند یه کیبورد که مثل کاور گوشی بهش وصل بسه و کشویی بیاد پایین

مطالب پیشنهادی