ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اختراع عجیب تویوتا؛ اسکیت برد الکتریکی برای تردد انفرادی در دنیای آینده

موتورهایی که بر روی اسکیت بردها نصب می شوند به اسکیت سواران اجازه می دهد تخته خود را هدایت کرده و به سمت مقصد مورد نظر خود حرکت کنند. تویوتا به تازگی اختراع جدیدی را ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

موتورهایی که بر روی اسکیت بردها نصب می شوند به اسکیت سواران اجازه می دهد تخته خود را هدایت کرده و به سمت مقصد مورد نظر خود حرکت کنند.

تویوتا به تازگی اختراع جدیدی را از خود به ثبت رسانده که مربوط به هاوربرد ها و تکنولوژی های مربوط به آن هاست. اگر تصور شما در مورد هاوربرد ها وسایل نقلیه متحرکی که سرنشین خود را از زمین بلند کرده و به نقاط مختلف می برد باید به شما بگوییم با تمام تکنولوژی ها و پیشرفت های علمی هنوز این موضوع امکان پذیر نبوده و غیرمعمول است.

بنابراین انتظار نداشته باشید که تویوتا هاوربردی را اختراع کرده باشد که توانایی بلند شدن از روی زمین و جابه جایی مسافر را به خصوص برای مسافت های طولانی داشته باشد.

اما ایده جدید این سازنده ژاپنی چیست؟


در واقع این ایده وسیله نقلیه متحرکی شبیه به اسکیت برد را توصیف کرده و سوارکاری را نشان می دهد که با جابجایی و انتقال وزن خود بر روی پاهای مختلف موتور الکتریکی وسیله نقلیه را کنترل می کند.

در این طرح دو سر ابتدایی تخته دایره ای شکل بوده و از طریق یک ناحیه باریکتر با یکدیگر در ارتباط اند. هر دو سر دایره ای شکل به صورت مستقل کار کرده و انرژی محرک را جداگانه دریافت می کنند.

سنسورهایی که در این بین تعبیه شده اند تشخیص می دهند که اسکیت سوار وزن خود را بر روی کدام قسمت (جلویی یا عقبی) اسکیت برد انداخته است.

این ورودی ها (داده های مربوط به سنسورها) به کنترل کننده کمک کرده و در نهایت موتورها طوری تنظیم می شوند که نیروی خروجی آن ها، وسیله نقلیه را به سوی مقصد موردنظر سوارکار هدایت می کند.

طبق گفته های تویوتا هیچ ارتباط مکانیکی در این طراحی و تخته خمیده آن به چشم نمی خورد چرا که این نگرانی همواره وجود داشته که اسکیت سوار در حین حرکت در شرایط دشوار مثل جاده های ناهموار تعادل خود را از دست داده و زمین بخورد.

در صورت وجود ارتباط مکانیکی ممکن است تخته غلتان رونده اسکیت برد تراز و تعادل به وجود آمده را کم کرده و یا حتی از بین ببرد.


این خودروساز ژاپنی معتقد است که استفاده از کنترل کننده و قراردادن منبع تامین قدرت مستقل برای هر چرخ، میتواند پایداری بیشتری را برای وسیله نقلیه به همراه داشته باشد.

کنترل کننده بر ورودی هایی که از سنسورها دریافت می شود نظارت کرده و تلاش می کند که از حرکات خطرناک اسکیت برد جلوگیری کرده و به نوعی از آن محافظت کند.

به عنوان نمونه کنترل کننده در مواقعی که این وسیله نقلیه در حال چرخش است سرعت آن را مدیریت کرده و اجازه نمی دهد در هنگام چرخش، حرکت رو به جلو این وسیله نقلیه با سرعتی خطرناک اتفاق بیفتد.

براساس این پتنت (حق ثبت اختراع)، هاوربرد خاص موردنظر ما می تواند با استفاده از نیروی گریز از مرکز در مواقع چرخش و حرکت رو به جلو از پرتاب شدن سوار کار جلوگیری کرده و تعادل آن را تضمین کند.

از دیگر ویژگی های خاص این پتنت که سبب لذت بردن بیشتر اسکیت سوار می شود می توان به حرکت پیوسته آن با سرعت کم اشاره کرد.


تویوتا پیش از این در زمینه تولید اسکیت بردها و هاوربردها فعالیت داشته است. این کمپانی چندین سال پیش هاروبردی را تحت برند لکسوس تولید و وارد بازار کرد.

طبق گفته اسکیت سواران و ویدئویی که تویوتا برای تبلیغ هاوربرد خاص خود منتشر کرده بود، استفاده کنندگان از این تخته متحرک باید قابلیت های خود را افزایش داده و بهره بردن از آن نیازمند تمرین است.

با توجه به سیاست های تویوتا و فعالیت های چند سال اخیر آن، به نظر نمی رسد که این تولید کننده ژاپنی علاقه داشته باشد تنها در حوزه وسایل نقلیه سنگین وزن فعالیت کند.

این کمپانی به خصوص در سال های گذشته فعالیت خود را در حوزه های مربوط به روباتیک افزایش داده و به دنبال گسترش حضور وسایل و ابزارهای مربوط به این حوزه در زندگی انسان ها و بکارگیری و کمک گرفتن بیشتر از آن هاست. بد نیست بدانید یکی از جالب ترین ویلچرهای رباتی که در سال های اخیر معرفی شده مخصوص این کمپانی است.


در انتها نظر شما را به یکی از جالب ترین ایده های تویوتا جلب می کنیم. اسکای درایور ابتکار دیگری از این کمپانی در حوزه وسایل نقلیه سبک وزن نوآورانه است.

این سازنده با جمع آوری گروهی از جوانان خلاق ژاپنی در قالب یک استارتاپ قصد دارد یک خودروی پرنده را تولید کند. اسکای درایور که گفته می شود مشعل المپیک 2020 توکیو را روشن می کند نماد خودروهایی خواهد بود که به هیچ عنوان گرفتار ترافیک خیابانی نشده و سرنشینان را در کمترین زمان ممکن به مقصد خواهند رساند.

شاید برای شما جالب باشد بدانید که تاکنون هیچ خودروی پرنده ای وارد فاز تجاری سازی نشده و در صورت موفقیت اسکای درایور می تواند لقب نخستین ماشین پرنده تجاری سازی شده را از آن خود کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sahand shabanloei
    sahand shabanloei | ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

    کم کم داریم به فیلمای علمی تخیلی نزدیک میشیم ?

مطالب پیشنهادی