ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تشکیل 32 پرونده قضایی علیه اینتل به خاطر آسیب پذیری های Spectre و Meltdown

اینتل اخیراً اعلام کرده که به خاطر رخنه های امنیتی Spectre و Meltdown در پردازنده هایش، تا به امروز با 32 پرونده قضایی مواجه شده است. این کمپانی می گوید 30 پرونده، توسط مصرف کنندگانی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

اینتل اخیراً اعلام کرده که به خاطر رخنه های امنیتی Spectre و Meltdown در پردازنده هایش، تا به امروز با 32 پرونده قضایی مواجه شده است. این کمپانی می گوید 30 پرونده، توسط مصرف کنندگانی شکل گرفته که به دنبال دریافت غرامت هستند و دو پرونده باقی مانده نیز توسط سازمان های امنیتی تشکیل شده اند و اینتل را به انتشار اطلاعاتی درباره محصولاتش متهم کرده اند که پس از کشف این دو آسیب پذیری، مشخص شد یا دروغ بودند یا گمراه کننده.

اینتل همچنین با پرونده هایی از سوی سه سهامدار خود مواجه شده که هر یک از آنها، انگشت اتهام را به سمت برخی اعضای هیئت مدیره می گیرند. ناگفته نماند که به نظر می رسد پرونده سهامداران، ارتباط مستقیمی به نگرانی های مربوط به فروش سهام برایان کرانیچ، مدیرعامل اینتل دارد.

حقیقت اینجاست که مواجهه اینتل با چند ده پرونده قضایی چندان غافلگیرکننده نبوده و خود این کمپانی هم انتظار تشکیل پرونده های بیشتر در آینده نزدیک را دارد. با کشف آسیب پذیری های Meltdown و Spectre، بسیاری از مشکلات اساسی در طراحی پردازنده ها طی 20 سال اخیر فاش شد و آپدیت های نرم افزاری منتشر شده برای مقابله با این آسیب پذیری ها، تاثیر چشمگیری بر پرفورمنس پی سی می گذارند.

گفتنی است که اینتل هنگام افشای خبرهای مربوط به این آسیب پذیری ها، رویکردی بسیار محافظه کارانه داشت و در نهایت این مایکروسافت بود که ابعاد حقیقی مشکلات پرفورمنس را اعلام کرد.

اینتل در حال حاضر با مشکلات زیادی برای پچ کردن آسیب پذیری Spectre در پردازنده هایش مواجه است و نخستین به روزرسانی، باعث ریبوت برخی دستگاه ها می شود. این کمپانی در حال حاضر ارائه آپدیت های فرمور Skylake را از سر گرفته و به تست آپدیت های Broadwell ،Hasswell و سایر پردازنده ها ادامه می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • M
    M | ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

    چطوری این نقص را بر طرف کنیم؟ یک لینک به مطلب راهنمایی می گذاشتید.

مطالب پیشنهادی