ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

احتمال متوقف شدن تولید 10 خودرو داخلی تا تیر 97

همانطور که احتمالا می دانید در چند ماه اخیر خبرهای زیادی در رابطه با قوانین جدید و سخت گیرانه سازمان استاندارد پیرامون صنعت خودروسازی منتشر شده است و در تازه ترین خبر در این زمینه، ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

همانطور که احتمالا می دانید در چند ماه اخیر خبرهای زیادی در رابطه با قوانین جدید و سخت گیرانه سازمان استاندارد پیرامون صنعت خودروسازی منتشر شده است و در تازه ترین خبر در این زمینه، پبمان پیرایش مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران در گفتگویی از آغاز فاز دوم استاندارد مصرف سوخت خودروها خبر داد و گفت خودروسازان تنها تا ابتدای تیر ماه سال آینده فرصت دارند تا مصرف سوخت خودروهای خود را به سطح استاندارد برسانند.

وی ادامه داد: فاز اول استاندارد مصرف سوخت خودروها از ابتدای دی‌ماه سال 1394 اجرایی شد هرچند که این استاندارد در گذشته نیز جزو استانداردهای اجباری بوده است.

این درحالی است که فاز دوم این طرح باید از ابتدای دی‌ماه سال 1396 که با تصویب کارگروه مصرف سوخت شش‌ماه به خودروسازان فرصت داده شد و این مسئله به ابتدای تیرماه سال 1397 موکول شد و فاز سوم اجرای استاندارد جدید مصرف سوخت نیز از ابتدای دی‌ماه سال ۱۳۹۸ آغاز می‌شود که معیار ان مشابه معیارهای فعلی اتحادیه اروپاست.

پیرایش همچنین با اشاره به استانداردهای 85 گانه خودرویی در کشور گفت در حال حاضر 20 مدل خودرو در کشور تولید می شوند که نمی توانند این استاندارد ها را رعایت کنند.

به گفته وی برخی از این خودروها این امکان را دارند تا با تغییر و اصلاحت بتوانند به استاندارد دست پیدا کنند اما احتمالا تولید 10 مدل خودرو به دلیل عدم انطباق با استاندارد ها متوقف خواهد شد.

البته برای شرکت های خودروسازی بزرگ نظیر ایران خودرو، جایگزین پیشرانه های قدیمی (مانند پیشرانه 1.8 لیتری خانواده پژو 405) با مدل های جدیدتر و کم مصرف تر راه حلی برای رعایت استاندارد های تازه خواهد بود اما باید دید تا دی ماه 97 و مصادف با زمان اجرایی شدن استانداردهای زیست محیطی 85 گانه شرایط به چه شکلی پیش خواهد رفت.

به خصوص آنکه احمد نعمت بخش، به عنوان سخنگوی انجمن خودروسازان اخیرا طی نامه ای از ناتوانی اهالی این صنعت برای رعایت استانداردهای جدید سخن گفته است و از این رو به نظر نمی رسد که صنعت خودروسازی کشورمان امادگی و توانمندی لازم برای بهبود استاندارد خودروهای تولیدی را داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۲۹ بهمن ۱۳۹۶

    اولا که اصلا کی خودروساز های ما توان تولید خودرو داشتند که این بار دومشون باشه!؟ ثانیا، اومدیمو مصرف سوخت ماشینو درست کردین میخواین با بنزین چیکار کنید!؟ یارو با BMW 730LI جوری تو خیابون دود و دم میکنه که انگار نیسان آبی دیزلی سوار شده !!! این مشخص میکنه بنزین کیفیت نداره! این ماشینای بی کیفیت هم که با این بنزین معلومه چی میشه !
    راستی اصلا یادم رفت استاندارد های ما رو بنز و هیوندای و غیره پاس نمیکنند ?

  • vahid hajizadeh
    vahid hajizadeh | ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

    میره...

  • No Name!
    No Name! | ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

    هه هه هه خندیدیم??
    همونطور ک دوستمونم گفت این فقط بخاطر اینه ک عطش خرید بالاتر بره و دوباره فروش و سود ببرن

  • مهدی
    مهدی | ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

    اره ما هم باور کردیم!
    هنوز وانت پیکان هم تولید میشه!

  • علی زارع
    علی زارع | ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

    با حرف یکه زارع ک گفته بنز و هیوندا هم نمیتونن استانداردهای مارو تامین کنن فک نکنم حالا حالا ها ماشینا از رده خارج بشن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی