ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

جنگ مجدد آئودی و بی ام و در بیلبورد های تبلیغاتی

در صنعت خودروسازی نیز مثل سایر صنایع یکی از تاثیرگذار ترین عناصر در افزایش فروش و جا انداختن نام برند ها تبلیغات است. یکی از ابزار های پرکاربرد در تبلیغات استفاده از کنایه و به ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

در صنعت خودروسازی نیز مثل سایر صنایع یکی از تاثیرگذار ترین عناصر در افزایش فروش و جا انداختن نام برند ها تبلیغات است. یکی از ابزار های پرکاربرد در تبلیغات استفاده از کنایه و به چالش کشیدن رقیبان خود است.

جنگ های تبلیغاتی برند های مشهور همواره مورد توجه بسیاری از رسانه ها بوده و امروزه با گذشت زمان و با افزایش رسانه های جمعی حتی افراد بیشتری را نیز درگیر خود کرده است.

این گونه تبلیغات سریالی نه تنها در صنعت خودروسازی بلکه در میان برند های دیگری مثل پپسی و کوکاکولا و یا اپل و بلک بلری نیز رایج است. در حدود یک دهه پیش بی ام و و آئودی یک نبرد تبلیغاتی پر سروصدا را آغاز کرده و توانایی های خود را به رخ یکدیگر کشیدند.

این جنگ تبلیغاتی از جایی شروع شد که آئودی به یکی از شعار های تبلیغاتی که بر روی بیلبورد های بی ام و نوشته شده بود پاسخ داده و تلاش کرد برتری خود را نه تنها در جاده بلکه در تبلیغات نیز به رخ بی ام و بکشد. این نبرد بیلبوردی در انتها با ورود کمپانی هایی مثل سوبارو و جگوار پایان یافت.

حالا با گذشت نزدیک به یک دهه به نظر می رسد که این دو خودروساز آلمانی بار دیگر به کمک بیلبورد های تبلیغاتی رجزخوانی کرده و به قول معروف برای یکدیگر شاخ و شانه می کشند. این بار اما برخلاف گذشته شروع کننده این نبرد تبلیغاتی بی ام و بوده است.

به نظر می رسد این برند لوکس ساز آلمانی با قرار دادن یک بیلبورد تبلیغاتی بزرگ در نزدیکی نمایندگی رسمی آئودی و دیگر کمپانی های خودروسازی گروه خودروسازی فولکس واگن قصد داشته است یک نبرد سریالی دیگر را تدارک ببیند.

نمایندگی رسمی نام برده در شهر حلق الوادی تونس محصولات برند های مختلفی مانند اشکودا، پورشه، سئات، فولکس واگن و آئودی را در اختیار خریداران قرار می دهد.

بر روی این بیلبورد با حروف بزرگ نوشته شده است که هیچوقت برای تغییر دیر نیست. با توجه به نزدیکی آن به نمایندگی رسمی آئودی و فولکس واگن به نظر می رسد که سفارش دهندگان این بنر تبلیغاتی قصد داشته اند خریداران محصولات این کمپانی ها علی الخصوص کمپانی آئودی را از تصمیم خود منصرف کرده و به سمت خودرو های بی ام و هدایت کنند. سفارش دهنده این بیلبورد نمایندگی رسمی برند های بی ام و و مینی در تونس بوده است.

درست چند روز بعد، آئودی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و با قرار دادن یک بیلبورد بزرگتر در فاصله کمی دورتر از بیلبورد اولی رجزخوانی بی ام و را به زیبایی پاسخ داده است.

آئودی بر روی تابلوی تبلیغاتی خود از خلاقیت خاصی استفاده کرده و لوگوی این کمپانی را با عبارت LOL ترکیب کرده است. این عبارت در زبان انگلیسی عموما برای نشان دادن خنده زیاد بکار برده می شود. بر روی این بیلبورد به غیر از کلمه LOOOOL با حروف بزرگ نوشته شده ما هرگز برندی را که پیروز است تغییر نمی دهیم.

بی ام و هنوز به این بیلبورد آئودی پاسخ نداده و ما امیدواریم این نبرد سریالی جذاب به پایان نرسیده باشد. عموما نبرد تبلیغاتی که کمپانی های مختلف با یکدیگر برگزار می کنند مخاطبان زیادی داشته و هیجان خاصی را در بین طرفداران این کمپانی ایجاد می کند.

سازندگان و طراحان این گونه تبلیغات اکثرا با استفاده از خلاقیت ها و نوآوری های جذاب نقطعه ضعف کمپانی مقابل را در کنار نقطه خود به خود یادآور می شوند.

اما اگر ما نگاه دقیقی به فروش این دو کمپانی در سال گذشته بیاندازیم . بی ام و با افزایش فروشی 4.2 درصدی 2088283 دستگاه خودرو را راهی جاده ها کرده است.

این در حالی که آئودی نیز یک افزایش فروش 0.6 درصدی را تجربه کرده و 1878100 نمونه از محصولات خود را به مشتری تحویل داده است. با توجه به این آمار فروش، در رقابت بین این دو کمپانی آلمانی بی ام و فروش بیشتری داشته و برنده نهایی است.

اما بدون شک پرفروش ترین برند خودروسازی مرسدس بنز با افزایش فروش9.9 درصدی و رسیدن به آمار فروش2289344 دستگاه است. این خودروساز نسبت به تمامی برند های خودروسازی دیگر فروش بیشتری داشته و در واقع به عنوان برنده واقعی نبرد های تبلیغاتی خودروسازان شناخته می شود.

در پایان بد نیست بدانید که بی ام و برای بدست آوردن جایگاه نخست مرسدس بنز خیز برداشته و قصد دارد تا سال 2020 با افزایش فروش خود، به عنوان پرفروش ترین برند خودروسازی شناخته شود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • mehrdad_sajjadie
    mehrdad_sajjadie | ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

    انصافا آئودی ته تهههه پرستیژه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی