ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل
تکنولوژی

گوگل دکمه View Image را از جستجوی تصاویر خود حذف کرد

گوگل به تازگی تغییری در جستجوی تصاویر خود به وجود آورده که موجب نارضایتی بسیاری از کاربران شده است: حذف دکمه View Image از زیر نتایج جستجو تا برای دیدن تصاویر در ابعاد کامل مجبور ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۵

گوگل به تازگی تغییری در جستجوی تصاویر خود به وجود آورده که موجب نارضایتی بسیاری از کاربران شده است: حذف دکمه View Image از زیر نتایج جستجو تا برای دیدن تصاویر در ابعاد کامل مجبور به بازدید از وبسایت منبع باشید.

ظاهرا دلیل این کار فشارهایی بوده که از سوی عکاسان حرفه ای و ناشران به گوگل وارد شده. این افراد معتقدند با دسترسی آسانی که دکمه View Image به تصاویر فراهم کرده، دزدیدن آنها را به کار آسانی تبدیل کرده است.

با حذف دکمه View Image، اگر بخواهید تصویر را در ابعاد کامل ببینید ناچار به کلیک روی دکمه Visit و بازدید از وبسایت منبع آن هستید. با این کار وبسایت ها می توانند تبلیغات خود را به نمایش کاربران گذاشته و از این طریق درآمدزایی بیشتری داشته باشند، ضمن این که اطلاعات مرتبط با کپی‌رایت تصاویر را هم به گوش بازدیدکنندگان برسانند.

مطمئنا این خبر خوبی برای ناشران است، هر چند که اصلا به مذاق کاربران خوش نیامده است. اما خوشبختانه یک راه ساده برای دور زدن این محدودیت گوگل وجود دارد: کافیست روی عکس راست کلیک کرده و سپس گزینه open image in new tab یا view image (بسته به مرورگر متفاوت است) را بزنید تا تصویر در ابعاد کامل برایتان باز شود. همچنین موتور جستجوی بینگ مایکروسافت را هم در اختیار دارید که چنین محدودیتی ندارد.

جالب است بدانید که گوگل به غیر از حذف دکمه View Image، دکمه Search by Image را هم از موتور جستجویش حذف کرده. این دکمه زمانی ظاهر می شد که تصویری را در صفحه جستجوی تصاویر گوگل باز می کردید. با این وجود، خوشبختانه هنوز سرچ معکوس گوگل کار می کند و می توانید به راحتی تصویری را با کشیدن به جستجوی تصاویر گوگل آورده و در این قسمت رها کنید تا عکس های مشابه آن برایتان جستجو شوند.

احتمالا دلیل حذف این دکمه نیز به این موضوع بر می گردد که افراد از آن برای یافتن تصاویر عاری از واترمارک استفاده می کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Hossein
    Hossein | ۲۹ بهمن ۱۳۹۶

    از طرفی هم خوبه هم بد

  • آریا
    آریا | ۲۹ بهمن ۱۳۹۶

    بیچاره مون کردن.? ?

  • AmrH
    AmrH | ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

    در روشی که گفته شده عکس در ابعاد کامل نمیاد، یکم کوچک‌تره.

مطالب پیشنهادی