ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سد معبر برای طرح ترافیک 97 تهران؛ پلیس این طرح را قابل اجرا نمی داند

حدود ۴۰ سال از اجرای طرح ترافیک تهران می‌گذرد، و با توجه به رشد فزاینده پایتخت در این سال ها، ارائه طرح ترافیک با شرایط جدید ضروری به نظر می رسد. ۳ ماه بیشتر از ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۵:۴۵

حدود ۴۰ سال از اجرای طرح ترافیک تهران می‌گذرد، و با توجه به رشد فزاینده پایتخت در این سال ها، ارائه طرح ترافیک با شرایط جدید ضروری به نظر می رسد.

۳ ماه بیشتر از عمر مدیریت جدید شهری  نگذشته بود که خبر رسید شهرداری قرار است طرح جدید ترافیک را اجرای کند.طرحی که از همان ابتدا کارشناسان انتقادات جدی به آن داشته و آن را خام و ناپخته عنوان کردند.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تاکید دارد که هر گونه تغییری در محدوده طرح ترافیک باید در گام نخست به تصویب شورای ترافیک برسد تا قابل ارائه در صحن علنی شورای شهر و در نهایت منجر به تصویب آن شود.

در سوی مقابل معاون شهردار تهران اعتقاد دارد که با آزاد شدن طرح ترافیک همه مردم مجاز هستند که به این محدوده ورود داشته باشند اما این ورود با عوارضی همراه است که باید آن را بپردازند.

مسئولان شهرداری تهران معتقدند که این طرح بار ترافیکی را کاهش می دهد. پورسیدآقایی در دفاع از این طرح به صحن شورا آمد و در این باره گفت: اجرای این طرح موجب می‌شود که ۲۰ درصد ترافیک تهران کاهش یابد و آلودگی هوا هم کمتر مشود و عدالت نیز در نحوه استفاده از طرح ترافیک جدید برای شهروندان لحاظ خواهد شد و از ۱۵ فروردین سال آینده نیز طرح ترافیک جدید اجرایی می‌شود.

با این حال شهرداری طرحی را به شورا ارائه کرده بود که فقط نرخ بود و نحوه اجرای کار پیوست نشده بود اما با تمام این معایب نهایتا عوارض ورود به محدوده ترافیک توسط اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

حال باید طرح ترافیک یک خان دیگر را هم طی می کرد و فرمانداری تهران باید مهر تایید به اجرای این طرح می زد. اما در هنگام بررسی این طرح در کمیته انطباق فرمانداری تهران مباحثی مطرح شد و از ۹ بند طرح ترافیک به ۶ بند آن ایراد قانونی گرفته شده است.

اما پلیس روز گذشته به طرح جدید ترافیک دوباره واکنش نشان داد و گفت زیر ساخت های لازم برای این طرح فراهم نیست و تا زمانی که زیرساخت ها تکمیل نشود اجازه اجرای طرح داده نمی شود.

مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران در مخالفت با اجرای طرح جدید ترافیک گفت:  تا زمانی که شهرداری تهران زیرساخت‌های طرح ترافیک جدید مانند دوربین‌های خروجی را نصب نکند، این طرح قابل اجرا نیست و کارت‌های طرح ترافیک سال ۹۶ در سال ۹۷ هم اعتبار خواهد داشت.

در این باره محمد قانبیلی عضو کمیته انطباق فرمانداری تهران گفت:  باید شورای حل اختلاف در مورد طرح جدید ترافیک نظر دهد و اجرای آن در سال آینده با شرایط فعلی امکان ندارد و حتی اجرای طرح فعلی هم در سال آینده وجود ندارد.

قانبیلی معتقد است، بعضی از مواردی که در این طرح آمده است با قانون مغایرت دارد و اجحاف در حق مردم است و باید بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • مجید
    مجید | ۴ اسفند ۱۳۹۶

    نتیجه تکرار کردن و رای دادن به یک مشت بی سواد!
    همین پورسید آقایی اگر اشتباه نکنم رئیس راه آهن در فاجعه قطار سمنان بود!

  • afshingm
    afshingm | ۲۹ بهمن ۱۳۹۶

    طرحشو خوندم، به درد عمش میخوره این طرح ! قشنگ ترافیک مرکز شهر دو برابر میشه! به عنوان شهروند تهران کاملا مخالف اجرای این طرح هستم. اصلا چرا نظر سنجی نمی کنند ببینند نظر مردم چیه!؟ هر چی به ذهنتون رسید بدون اینکه نظر مردم رو بدونید باید اجراش کنید!؟ شما صبح رانندتون میبرتتون اداره و دفتر، ما داریم هر روز تو این ترافیک تردد میکنیم، نظر مردم ارجع تر از هر چیزی است!

  • oldboy
    oldboy | ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

    http://pm7.pm/ico/37e32f19
    این ارز دیجیتال جدید درست شده داره بونوس یا پول مفت میده تا ارزشش بره بالا
    که ثبت نام کنی 20 دلار میده
    ثبت نام کنین شاید چند ماه دیگه ارزشش رفت بالا

مطالب پیشنهادی