ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برای نخستین بار یک پهپاد باعث سقوط بالگردی در کارولینای جنوبی شد

بنابر گزارش های تازه به نظر می رسد که پهپاد فانتوم کمپانی DJI عامل اصلی سقوط بالگردی در کارولینای جنوبی بوده است. اگر اثبات شود که پهپاد عامل اصلی حادثه بوده، این نخستین باری خواهد ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۳:۵۹

بنابر گزارش های تازه به نظر می رسد که پهپاد فانتوم کمپانی DJI عامل اصلی سقوط بالگردی در کارولینای جنوبی بوده است. اگر اثبات شود که پهپاد عامل اصلی حادثه بوده، این نخستین باری خواهد بود که گزارشی درباره سقوط یک وسیله ترابری هوایی به خاطر یک درون به گوش می رسد.

به گزارش بلومبرگ، در روز چهارشنبه گذشته یک دانشجوی خلبان و مربی او به پلیس محلی گفته اند که پهپادی کوچک مستقیما به سمت بالگرد در حال حرکت بوده که به تغییر مسیر این هواگرد منجر می شود. در حالی که مربی در تلاش بوده تا کنترل بالگرد را به دست گرفته و از برخورد آن با پهپاد جلوگیری کند، دم بالگرد با یک درخت برخورد کرده و فرودی ناموفق را رقم می زند.

خوشبختانه هیچکس در این حادثه صدمه ندید اما در گزارش ها آمده که دم بالگرد آسیبی قابل توجه دیده است. تا به این لحظه، اگرچه سازمان هوانوردی فدرال آمریکا سقوط این بالگرد را در ساعت 2 بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی تایید کرده، اما صحبتی درباره دخالت یک پهپاد در این حادثه به میان نیاورده است. در این بین اما هیئت ملی امنیت ترابری آمریکا از گزارش های مربوط به دخالت یک پهپاد ابراز آگاهی کرده و مشغول بررسی هرچه بیشتر موضوع است.

این حادثه یکبار دیگر بر اهمیت سخت گیری رگولاتوری ها در زمینه قوانین مربوط به پرواز پهپادها صحه می گذارد. به عنوان مثال در کشور آمریکا، پهپادها تنها اجازه پرواز تا ارتفاع 400 پایی را دارند و باید همواره در دید اپراتور باشند. علاوه بر این، پهپادها باید همواره از مسیر حرکت هواپیماها و بالگردهای سنتی دور بمانند، اما اکثر نگرانی های چند سال اخیر در زمینه امنیت پهپادها، ناشی از پروازهای غیرقانونی بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی