ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Project One 515
تکنولوژی

مرسدس بنز روی دریا؛ با قایق 3100 اسب بخاری Project One 515 آشنا شوید

کمپانی های مرسدس و « Cigarette Racing» نزدیک به یک دهه است با یکدیگر همکاری دارند و حاصل این مشارکت، تولید هشت مدل فوق العاده از قایق هایی بوده که طراحی آنها از ماشین های مرسدس ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

کمپانی های مرسدس و « Cigarette Racing» نزدیک به یک دهه است با یکدیگر همکاری دارند و حاصل این مشارکت، تولید هشت مدل فوق العاده از قایق هایی بوده که طراحی آنها از ماشین های مرسدس الهام گرفته شده است. در میان این خودروها مدل های مفهومی AMD Electric Drive و GT S به چشم می خورند و حالا مدلی نیز به افتخار خودروی Project One طراحی شده است.

 515 Project One

مدل مفهومی این خودروی 1000 اسب بخاری چندی پیش در فرانکورت به نمایش درآمد و تا سال آینده به دست خریداران نخواهد رسید، اما همین مدل مفهومی کافی بود تا متخصصان Cigarette طراحی یک قایق بر اساس آن را آغاز کرده و در «نمایشگاه قایق میامی» که این روزها در حال برگزاری است، آن را به نمایش درآورند.

قلب تپنده این قایق که 515 Project One نام دارد، دو موتور 1550 اسب بخاری Mercury Racing هستند که زیر بدنه ای از جنس فیبر کربن و کِولار (Kevlar) پنهان شده و سرعت فوق العاده 225 کیلومتر بر ساعت را در سطح آب فراهم می کنند که برای یک قایق فوق العاده محسوب می شود.

بهره گیری از توان کامل این دو موتور مستلزم استفاده از سوخت مخصوص است اما با تنظیم آن روی حالت تفریحی قدرت موتورها به 1350 اسب بخار محدود شده و با بنزین اکتان 91 نیز سازگاری خواهد داشت.

Project One

Tobias Moers رییس بخش Mercedes AMG درباره این قایق می گوید:

انتقال مستقیم فناوری های فرمول 1 از پیست به خیابان، بلند پروازانه ترین و مهیج ترین پروژه ما تحت عنوان Project One است و مشاهده این تفکر در قالب قایقی چنان زیبا و راحت فوق العاده به نظر می رسد.

طول این قایق 15.7 متر و عرض آن 2.9 متر است که فضای راحتی را برای شش سرنشین فراهم می کند. Cigarette مدعی شده علی رغم اینکه 515 سه متر از مدل SD GT3 سال 2016 طولانی تر است، وزن آن به 2268 کیلوگرم کاهش پیدا کرده است.

این کاهش وزن به لطف استفاده از فیبر کربن، الیاف کِولار و شیشه E-glass در عرشه، لایه داخلی بدنه، دیواره جلویی، داخل کابین، کاپوت موتور و کنسول ها میسر شده که نه تنها وزن قایق را کاهش داده بلکه با پایین تر بردن مرکز ثقل، پایداری قایق را نیز به مراتب افزایش داده است.

Project One

طراحی این قایق نیز با مشارکت Gorden Wagener، مدیر تیم طراحى مرسدس صورت گرفته و طبیعی است که رنگ های نقره ای و مشکی مات و طرح های روی آن خودروی Project One را به ذهن متبادر می کند، با این حال جای خالی موج های سبز رنگ خودرو در این قایق احساس می شود. لایه بیرونی 515 و صندلی های آن نیز به میکروفیبر DINAMICA مزین شده اند.

کابین 515 شامل یک اتاقک به سبک ماشین های مسابقه است که به صندلی قابل تنظیم، کولر، نورپردازی LED، دو نمایشگر 12 اینچی ناوبری «گارمین» و سیستم صوتی JL Audio مجهز شده است.

علاوه بر این سیستم shore power امکان استفاده از برق ساحل را هنگام پهلو گرفتن قایق بدون نیاز به روشن کردن موتور فراهم می کند. کمپانی Cigarette قیمت این هیولای آبی را به صورت عمومی اعلام نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی