ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نخستین آزمایش اتومبیل های خودران در شرایط برفی با موفقیت انجام شد

کمپانی روسی Yandex اخیراً نخستین تست موفقیت آمیز اتومبیل های خودران خود را در مسکو پشت سر گذاشته است. در این تست که ویدیویی از آن نیز در فضای مجازی منتشر شده، Yandex به دستاورد ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

کمپانی روسی Yandex اخیراً نخستین تست موفقیت آمیز اتومبیل های خودران خود را در مسکو پشت سر گذاشته است. در این تست که ویدیویی از آن نیز در فضای مجازی منتشر شده، Yandex به دستاورد مهمی رسیده و نشان داده که اتومبیل های خودران می توانند در شرایط دشوار برفی نیز با موفقیت به کار خود ادامه دهند.

این تست همچنین نشان می دهد کمپانی Yandex (که به گوگل روسیه معروف است) می تواند در آینده نزدیک به بازیگری مهم در زمینه اتومبیل های خودران تبدیل شده و رقبا را به چالش بکشد. بنابر گزارش مسکو تایمز، سرویس هم سفری آنلاین Yandex، برای نخستین بار در تابستان سال 2017 از برنامه هایش برای افزودن اتومبیل های خودران به ناوگان خود پرده برداشت. در ماه نوامبر، تست این اتومبیل ها در شرایط برفی آغاز شد و حالا نوبت به آزمایش در خیابان های عمومی رسیده.

این کمپانی روسی در بلاگ پست تازه خود می نویسد که اتومبیل خودران Yandex.Taxi توانسته پس از یک کولاک بزرگ، به راحتی در خیابان های مسکو حرکت کرده و با چراغ های ترافیک، عابران پیاده، اتومبیل های پارک شده و سایر خطرات خیابان های برفی و یخی تعامل داشته باشد. «این تست، که هنگام بارش اندک برف و در دمای منفی 6 درجه سلسیوس انجام شد، تستی پیشرفته برای چالش کشیدن اتومبیل در آب و هوای زمستان و در مسیرهای عمومی بود.»

طی سال گذشته میلادی و پس از سه یک درگیری سه ساله بر سر سهم از بازار، Yandex بالاخره توانست وسعت عملیات های اوبر را در روسیه کاهش دهد و خود به بازیگر اصلی سرویس های هم سفری آنلاین در این کشور تبدیل شود. گفته می شود Yandex ارزشی معادل 3.75 میلیارد دلار داشته و در 127 شهر از شش کشور (شامل روسیه، آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، گرجستان و قزاقستان) به سرویس دهی می پردازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی