ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

روسیه
تکنولوژی

بازنشر یک توییت در صفحات وب، می تواند تخطی از قوانین کپی رایت تلقی شود

یکی از دادگاه های محلی نیویورک اخیراً رای داده که تعبیه (یا Embed) توییت ها در یک صفحه وب، تخلف از قوانین کپی رایت است؛ تصمیمی که می تواند تاثیری اساسی بر انتشار محتوی از ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

یکی از دادگاه های محلی نیویورک اخیراً رای داده که تعبیه (یا Embed) توییت ها در یک صفحه وب، تخلف از قوانین کپی رایت است؛ تصمیمی که می تواند تاثیری اساسی بر انتشار محتوی از طریق شبکه های اجتماعی بگذارد.

روز گذشته، قاضی کاترین فارست با دفاعیه چند خبرگزاری که توییتی شامل تصویری کپی رایت شده را در وب سایت خود منتشر کرده بودند مخالفت کرد و در رای خود اعلام نمود که این خبرگزاری ها حتی اگر تصویر را در وب سایتشان هاست نمی کردند نیز ممکن بود مشمول قوانین نقض کپی رایت شوند. تصمیم او قطعاً اجرایی خواهد شد، اما منطقی که برای این رای به کار گرفته قطعاً بازنشر توییت ها را به کاری ریسکی برای خبرگزاری ها تبدیل خواهد کرد.

پروند قضایی مورد بحث در سال 2016 تشکیل شد؛ زمانی که یک عکاس به نام جاستین گلدمن در اپلیکیشن اسنپچت، تصویر یکی از بازیکنان لیگ NFL به نام تام بردی را در قالب استوری منتشر کرد. این تصویر خیلی زود توسط برخی کاربران بازنشر شد و چند خبرگزاری هم با تعبیه آن در وب سایت خود، به پوشش خبرهای مربوط به این مسابقه پرداختند.

گلدمن از کمپانی های مادر این خبرگزاری ها -شامل Breitbart News Network ،Gannet ،Yahoo و Vox Media- به خاطر انتشار بدون اجازه تصویر خود شکایت کرد. اما مسئله اینجاست که این صفحات، تصویر گلدمن را مستقیماً شامل نمی شدند؛ بلکه صرفاً با استفاده از قابلیت تعبیه پلتفرم توییتر، این توییت را به نمایش در می آوردند.

در حال حاضر، شرکت هایی که از آنها شکایت شده به دنبال دادگاه تجدیدنظر هستند و ابراز امیدواری کرده اند که این حکم دادگاه نیویورک، فراگیر نشود. بسیاری اعتقاد دارند فرمان قاضی فارست، چه از لحاظ قانونی و چه از لحاظ فنی گمراه کننده است و می تواند راهکاری استاندارد در انتشار اخبار را به کلاف سردرگمی از قوانین کپی رایت تبدیل کند که بسیاری از استانداردهای فعلی شبکه های اجتماعی را نیز زیر سوال می برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی